БДЖ още не иска да влезе в Google Maps – дали чака XXII век?

Защо БДЖ все още не желае да включи разписанията на влаковете в приложенията за мултимодално пътуване като Google Maps? Този въпрос е актуален след като в началото на седмицата стана ясно, че Google Maps започна да показва на потребителите как да се придвижат в София от точка А до точка B с градския транспорт. В специализираната Facebook група „В защита на професионалистите от НКЖИ от БДЖ“ въпросът дали разписанията да се показват в Google Maps е подложен на дискусия още от 15 февруари насам. БДЖ ще въвежда вендинг машини за билети и обновена система за резервации БДЖ ще въвежда вендинг машини за билети и обновена система за резервации Вендинг машини за билети, обновяване на системата за резервации и поставяне на карти с маршрутната схема на влаковете на гарите и в мет… Прочети повече Основният аргумент „за“, извън очевидното удобство за потребителите, е, че това може да бъде и добра реклама на самия транспорт. А според експерти цената на осъществяването на идеята изобщо не е висока – максимум 50 000 лева, още повече, че на фона на ежедневно получаваните от държавата 480 000 лв за БДЖ, сумата изглежда незначителна. В допълнение, при желание от страна на БДЖ, Google Maps, Moovit, Transit и др. могат да интегрират разписанията в реално време – т.е. ако някое превозно средстсво закъснява, може да се показва и закъснението към момента. Actualno.com се свърза с транспортния инженер Варужан Апелян, който е поставил темата на дневен ред в социалната мрежа. Инж. Апелян ни разказа, че това е стара идея и още Илия Марков, като директор на маркетинга в БДЖ, е искал да я осъществи. По думите на Апелян, за съжаление Марков не среща разбиране от ръководството на БДЖ и след 6 месеца напуска компанията, като сега се занимава успешно с дигитален маркетинг в американска компания. Апелян е говорил и с новия директор на БДЖ Никола Василев преди три месеца, срещнал одобрение на предложението, но резултати още няма. Той е написал и писмо до транспортния министър, но все още без отговор. Всъщност, по думите на инж. Апелян БДЖ изостава дори от румънските държавни железници, чието разписание е видимо в Google Maps. Този пример показват колко по-иновативно и отдавна мислят железопътните компании дори съседни на България държави по темата. Според Варужан Апелян Google е най-използваната платформа в световен мащаб след Facebook, защото я има във всеки телефон с Android. Според него най-добре е данните за разписаниято на БДЖ да бъдат публикувани в отворен формат, защото това са данни с обществено значение и трябва да бъдат достъпни за използване в отворен машинночетим формат, това ще насърчи и разработването на най-различни полезни за гражданите приложения. БДЖ инвестира 71 млн. лв. в подобрения, но излиза на печалба от 1 милион БДЖ инвестира 71 млн. лв. в подобрения, но излиза на печалба от 1 милион В бизнес плана за 2019 г. на БДЖ е заложено капиталовите инвестиции за подобряване на предлаганата услуга за превоз на пътници да бъдат… Прочети повече Темата наистина се оказна с обществено значение, защото се дискутира и в форумите на компютърните специалисти. Някои от тях дори имат съмнения за корупционни причини, във връзка с нежеланието толкова години да се интегрира разписанието на БДЖ, защото още на заглавната страница на Google Maps Transit може да прочетем: „If you provide a transportation service that is open to the public, and operates with fixed schedules and routes, we welcome your participation – it is simple and free“.

Автомобилен транспорт

Нека не се залъгваме за електромобилите

Електромобилите не нанасят никакви вреди на природата? За съжаление, днес това е все още илюзия. Колкото и някои да се опитват да ни убедят в противното. Защо крият цялата истина […]

Въздушен транспорт

Нов опит: концесията на летище „Пловдив“ тръгва пак през юли

Нов опит за отдаване на концесия на летище „Пловдив“ – през юли процедурата ще бъде въобновена и ще започне събиране и оценяване на оферти. Това съобщи транспортният министър Росен Желязков […]

Градски транспорт

ВЪРВИМ ЛИ КЪМ ЗАТРИВАНЕ НА ТРОЛЕИТЕ В СОФИЯ?

Ако наблюдавате поли­тиката на Столичната община през последните две години, ще забележите, че започва да се заражда основателно и обосновано съмнение, че има ясно изразен стремеж тролейбусният транспорт да бъде […]