БДЖ рестартира забатачен търг: 137 млн. лева без ДДС са за Алстом или Щадлер

Новото ръководство на БДЖ реши да поднови една от най-съмнителните обществените поръчки на бившето ръководство на компанията – за ремонта на електрическите и дизеловите мотриси „Дезиро“ на „Сименс“.

Процедурата, която се точи от началото на януари 2017 година, е с внушителния бюджет от 137 милиона лева.

След освобождаването на предишния борд на директорите, жп превозвача, новият мениджмънт дълго умуваше дали да не спре обществената поръчка и дали да не я раздели на четири отделни лота, което щеше да ускори много изпълнението ѝ. Реалността обаче е друга – през последните седмици явно интересите сделката да продължи по схемата „Владко и Велко“ са надделели.

В последния работен ден на миналата седмица – четвъртък, „БДЖ-Пътнически преводи“ са взели решение да започнат директни преговори за ремонта на мотрисите „Сименс“ с две компании – румънския клон на френския гигант „Алстом“ и унгарското поделение на швейцалската „Щадлер“.

На основание чл. 55, ал. 2 те са поканени в 60-дневен срок да подадат първоначални оферти за участие в процедурата, от която на по-ранен етап бяха отстранени самият доставчик на влаковете „Сименс“ и българския жп завод „Експрес Сервиз“-Русе.

За 24 юли БДЖ са насрочили отварянето на първоначалните оферти на двамата участници допуснати до прякото договаряне. Те трябва да са валидни за срок от поне 6 месеца след датата на подаване на предложенията.

Според източници на OFFNews двете компании, поканени за участие в процедурата, вече са се срещали с ръководството на БДЖ. Имало е и заплаха със съдебно обжалване, в случай че сегашната процедура за ремонта на „Дезирата“ бъде спряна. Любопитното е, че и двата европейски производителя са били придружени от един и същ български представител – мениджър на компанията „Жп Тракция“, която през последните години спечели по доста интересен начин милионни поръчки на националния превозвач.

offnews.bg

Автомобилен транспорт

Георги Свиленски, БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“

Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция, предаде репортер на […]

Воден транспорт

Изключиха българския морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум

България е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижки меморандум – организация на всички европейски и част от световните морски страни, касаеща пристанищния контрол на корабите. […]

Автомобилен транспорт

Тишината на милиардите: Какво не ни казват за винетките и тол системата?

Година след започването на дългоочакваното изграждане на българската тол система, Агенция Пътна Инфраструктура (АПИ) поетапно отстъпва пред натиска на корпоративните интереси на австрийска група от фирми, водени от Капш Трафик […]