БДЖ следи за инциденти в 80 рискови влака

Около 80 са рисковите влакове у нас. Това стана ясно от думите на председателя на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Григори Григоров пред bTV по повод инцидента, при който 20-годишно момиче бе намушкано с нож в нощния влак Пловдив-Варна от 19-годишен младеж.

По негови думи това е вторият подобен случай за тази година, при положение че БДЖ превозва над 21 милиона души годишно.

Григоров заяви, че държавната железница е в ежедневна координация с жандармерията и полицията относно наблюдението на въпросните рискове влакове. Освен това се прави подготовка на персонала за справяне с кризисни ситуации.

„Тези влакове се наблюдават при тръгване и по време на движение. Това са обикновено нощни влакове, такива, които минават през рискови райони, където са възможни атаки с камъни, както и влакове, които са в граничните райони, където са възможни контрабандни действия“, обясни той.

Григоров посъветва пътниците, които се чувстват несигурни, да се обръщат към началника на влака или към най-близкия кондуктор.

Относно внесените до НС искания от инициативен комитет от служители на БДЖ, които се опасяват, че се подготвят нови съкращения на влакове и персонал, Григоров поясни, че железницата няма подобни намерения, а напротив.

Той изтъкна, че от 15 декември влиза в сила нов график на движение на влаковете, при който броят им е увеличен спрямо миналата година. С около 300 000 ще нараства и броят на изминатите километри. По думи на Григоров това е направено, за да се предоставят по-добри условия.

Той все пак потвърди, че ще има съкращения на „неефективни процеси“.

Автомобилен транспорт

Товарните превози намаляват с 9.3 на сто през първото тримесечие

По предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ) през първото тримесечие на 2020 г. в сравнение със съответното тримесечие на 2019 г. превозените товари и извършената работа от товарния сухопътен […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Поддържаме ниски такси, договаряме нови влакови трасета

Въпреки че глобалната здравна и икономическа криза доведе до намаление на превозваните товари по въздух и море, железопътният транспорт остава устойчив, като регистрира ръст. Мнозина експерти и мениджъри го посочват […]