БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на „Шкода“. Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.

Поръчките са част от плана на министерството на транспорта за тотално реновиране на влаковия състав на БДЖ до 2024 г., когато договорът на дружеството с държавата приключва и ще трябва да се конкурира на свободния пазар. Необходимостта от реновиниране на старите „Шкоди“ е заради всекидневното забавяне на разписанието заради липсата на машини. Само на около 20% или един от пет локомотива на БДЖ не им предстои ремонт и могат да се смятат за напълно изправни. Максималният срок, в който всичко трябва да е готово, не трябва да надхвърля 120 дни. Освен това изпълнителят е длъжен да предостави гаранция от 500000 км. или 36 месеца в зависимост кое настъпи първо.

Втората поръчка, обявена на 10 ноември, е за употребявани вагона и е на стойност от малко над 2 млн. лв. Родните железници искат да вземат 30 немски вагона, произвеждани в периода 1959 – 1980 г. Тази бройка включва 13 смесени (първа и втора класа) и 17 второкласни вагона, от които някои имат място за превоз на велосипеди. Срокът, в който желаещите да доставят вагоните  изпратят своите оферти вместо нормалните 30 дни, както е традиционно, те ще имат само 15 дни. Забързването от страна БДЖ се дължи на нуждата от допълнителни вагони в пътническия състав на БДЖ е от спешен порядък. Дружеството е задължено да поддържа 296 технически изправни вагона.

но към момента те са били само 263. В условията за участие в поръчката пише, че могат да кандидатстват всяко българско или чуждестранно лице, но няма да се допускат такива, които са регистрирани в юрисдикции с префенциални данъчни режими.

В началото на този месец БДЖ обяви обществена поръчка за други 40, но нови вагона на стойност над 75 млн. лв. без ДДС. В 8 от вагоните трябваше да имат задължително и бистра.

Източник: в.Монитор

ЖП транспорт

Най-добрите гари в Европа

Железопътният транспорт остава един от най-евтините. А в контекста на пандемията и пътуването на по-къси разстояния е предпочитан пред авиационния, най-малкото поради наличието на повече площ. Consumer Choice Center публикува […]