БДЖ ще пробва да конкурира автобусите с нов влак

БДЖ ще пробват да конкурира автобусите до Пловдив и Стара Загора с ускорен влак, който ще пуснат през септември. Той ще спира преди Пловдив само 2 гари и пътуването от София ще е 2 часа и 10 минути. Това все пак е малко повече, отколкото с автобус, но ще е с най-новите вагони и с по-нов локомотив.

През септември ще се обявяват и обществените поръчки за нови вагони и локомотиви.

Едната поръчка ще е за 5 или 6 локомотива, като прогнозната стойност на един е 2,5 млн. евро. Втората е за 30 нови вагона, като единият струва около 1 млн. евро. Срокът за доставката им е 1 година, така че ако поръчката приключи с договор по Нова година, то в началото на 2021 г. жп превозвачът ще има нови влакове.

Пак следващия месец ще се обяви поръчка и за между 30 и 50 пътнически вагона втора употреба, каза изпълнителният директор на БДЖ Никола Василев. Цената на немските вагони, които “Дойче Бан” вади от експлоатация, е около 30 хил евро за тези, които са без климатик, а с климатик – 55 000 евро. Ремонтът на българските излиза 150 000 евро, казва шефът на БДЖ.

Ще се поръчат и 10 шинобуса, тъй наречените автобуси на релси. Прогнозната им стойност е 1,5-2 млн. евро, но пък возят 60 пътници. Те са за къси разстояния, по които пътуват и по-малко пътници, така компанията смята да намали разходите.

В същия месец дтужеството ще подаде и апликационна форма за еврофинансиране с 80 млн. лв. на нов подвижен състав по Оперативна програма “Околна среда”.

Купуването на нови локомотиви и вагони не отменя бъдещото обявяване на поръчка за нови мотриси.

Шинобуси, които да се използват на къси разстояния и така да се намалят разходите, ще купуват от БДЖ.

Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]