Безумният ремонт на бул. „Каблешков“ затапва окончателно Манастирски ливади – изток за първия учебен ден

Безумно закъснелият ремонт на бул. „Тодор Каблешков“ готви пореден неприятен сюрприз за съседите на кмета Йорданка Фандъкова от квартал „Манастирски ливади – изток“. Очаква се от 12 септември с пускането на ремонтиращия се все още участък на бул. „България“ да бъде затворен единственият изход на квартала в посока центъра на София – кръстовището на ул. „Боянски водопад“, което и в момента в пиковите часове е място на задъствания. За да се компенсира това затваряне се планира да се използва съседния временен път, преминаващ през частни обекти, който обаче в никакъв случай не може да поеме трафика от цял квартал. От Софийска община се надяват част от трафика да се премести през отворената част на бул. „България‘, което до някаква степен да намали проблема.

Остава обаче открит въпроса – Какво ще правят жителите на квартала от 15 септември, когато започват официално занятията в училищата. Децата от квартала нямат собствено училище, а новата (и единствена) детска градина е все още в периода между първа копка и начално строителство. Те посещават 3 училища и две детски градини, които се намират от другата страна на бул. „Тодор Каблешков“ в съседния квартал „Гоце Делчев“ на пешеходно разстояние не повече от 10 минути. С новата транспортна схема на учениците и децата, както и на техните родители ще им се наложи да избират между няколко варианта – да се провират пеша между колоните автомобили на евентуалния временен път, да преминават за по-напряко през изкопа на строежа или да ползват семейните автомобили, които да дозапушат тапата на квартала окончателно.

Това, което е още по-обезпокояващо е, че няма никаква информация, докога ще продължи ремонта, който на практика откъсва един цял квартал от света. Информацията, която е изнесена от организацията „Спаси София“ показва всички заложени етапи за изпълнение с конкретните им срокове, съгласно сключения договор между Столичната община и Трейс. Към настоящия момент не е завършен дори етап I, който по план е следвало да бъде пуснат в експлоатация на 21 юни 2020 г. Ако се запази темпото на работа на строителите на обекта – „Трейс груп“,  и текущото изоставане се очертава жителите на квартала да останат под обсада поне до началото на следващата година. И то при положение, че има благоприятни метеоролгични условия, които да не налагат спиране на работата.

Кметът Фандъкова, в търсене на поредното оправдание, си самоизмисли срок 5 септември за завършване на етап I от строителството до ул. Боянски водопад. Въпреки че такъв срок не съществува никъде в обществената поръчка и въпреки че тази отсрочка за изпълнителя е близо 5 пъти по-дълга от посоченото в сключения договор, този срок също беше напълно проспан:

❌Движението не е пуснато

❌Не е положен износващият слой асфалт

❌Не са монтирани осветлението и пътните знаци

❌Дори не са започнати разделителните острови между платната

❌Участъкът до кръстовището с ул. Боянски водопад не е завършен изобщо и при евентуално отваряне няма да функционира по цялата си дължина.

През последните седмици кметът Фандъкова единствено една проформа проверка на място, ръководената от нея Община не предприе никакви мерки спрямо изпълнителя – по обекта продължават да се помотват единични строителни работници, а по оставащите участъци свършеното граничи с нулата.

Фактите са, че към настоящия момент трябваше вече да се работи по северното платно на бул. Тодор Каблешков, а южното платно да е изцяло завършено и пуснато в експлоатация. Съгласно договора с фирма Трейс, остават едва 40 дни, в които трябва да бъде завършен целият булевард, но няма никакви изгледи това да се случи.

„Чии интереси защитава кметът Фандъкова, чий кмет е тя? На строителните фирми или на гражданите? Въпросът ни очевидно е реторичен, след като видимите резултати говорят сами за себе си!“, коментират от гражданската организация.

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]

Автомобилен транспорт

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да […]

Автомобилен транспорт

Отлагат „Пакет Мобилност“ до края на октомври

Прилагането на „Пакет Мобилност“ по отношение на спорните въпроси се отлага до края на октомври. Това е второто „негласно удължаване на периода, в който фирмите няма да бъдат санкционирани за […]