Борис Бонев предлага огромно разширяване на „Синята зона“ в София

Независимият общински съветник Борис Бонев от „Спаси София“ внесе днес в Столичния общински съвет предложение за реформа на платеното паркиране в София. Основните му предложения са за увеличаване на обхвата на „синята зона“, както и удължаване на действието на платеното паркиране с още един час през седмицата – до 20:30 ч. От организацията му предлагат още платеното паркиране да действа и в неделя.

„През десетте години, откакто беше въведена „Синята зона“, не са правени никакви корекции, освен механично увеличаване на зоните. През този период градът ни значително се промени, а натискът от автомобили осезаемо нарасна. С предложението ни целим да осъвременим условията за паркиране, да улесним живущите в зоните, да гарантираме повече паркоместа и най-накрая да вкараме ЦГМ в 21-ви век“ каза Борис Бонев.

„Предлагаме разширяване на „Синята зона“ в рамките на целия център. Нелогично е крайно натоварените райони около НДК, Халите, Докторския паметник и др. да продължават да бъдат извън „Синята зона“. Също така предвиждаме тя да важи с един час повече – до 20:30 ч., както и да работи и в неделя между 10 и 18 часа“, споделя Андрей Зографски от Спаси София.


От гражданската организация казват, че предложението им съдържа и възможността за въвеждане на специални места за автомобили за зареждане, както и места за качване и слизане на пътници, които улесняват движението около обществени обекти и транспортни възли. 

„Предвиждаме и възможността за въвеждане на „Уикенд зона”, важаща през почивните дни, която може да бъде въведена в природен парк Витоша например. За първи път в България се въвеждат доказани европейски практики, за да може да намалим хаоса по софийските улици и да улесним движението. Но предложението ни съдържа и десетки организационни промени, които допълнително ще подобрят функционирането на системата, ще намалят измамите и ще регулират разпределянето на градското пространство между всички ползватели“, обясни Бонев.

Друга промяна със „синята зона“ в София, която предлагат от гражданската организация е свързана с ограничаването на броя на служебните паркоместа. „Основна промяна е ограничаването на броя на служебните и безплатни паркоместа за институциите до 3. В момента сме свидетели как държавни институции, министерства, даже самата Столична община, окупират огромни пространства за служебните си автомобили и Общината по никакъв начин не ограничава това. Не е справедливо цели улици и площади да се ползват като служебни паркинги, а живущите да нямат къде да паркират, докато пешеходците лавират между колите по разбитите тротоари“, обясни Бонев.

Освен всичко друго общинският съветник предлага и забрана за движение на животинска тягаи каруци в компактния град, както и дигитализация на работата на ЦГМ чрез електронни винетни стикери и контрол. „Предлагаме логични решения за многобройните проблеми, които се трупаха с годините. Затова очаквам, че всички общински съветници ще подкрепят тази улесняваща живота на софиянци промяна“, каза още Борис Бонев.

Източник: https://www.economic.bg

Автомобилен транспорт

Oтхвърлиха поправките по пакет „Мобилност“, българия завежда дело в Съда на ЕС

С голямо мнозинство на второ четене бяха отхвърлени поправките, внесени от българските евродепутати и техни колеги по пакета за международните превози. Преходният период е година и половина. След това камионите […]

Воден транспорт

Русия настъпва в Арктика, строи най-мощния ледоразбивач в света

Руското правителство има огромни амбиции за Арктика. Въпреки предизвикателната глобална икономическа среда заради кризата с коронавируса, Кремъл планира да построи поне пет нови ледоразбивача, които според премиера Михаил Мишустин ще […]

ЖП транспорт

ПРОМЯНА НА ДАТА НА КОНФЕРЕНЦИЯ IRFC 2020

В светлината на развитието на ситуацията по отношение на разпространението на коронавирусния COVID-19 в Европа, датата на международната конференция IRFC 2020 (Международен железопътен форум и конференция) беше отложена за дата […]