БСП пита Защо се унищожава компания за ремонт на локомотиви с държавно участие?

Възпрепятства се дейността на дружеството за ремонт на локомотиви „БДЖ-Кончар“, дъщерно на „Холдинг БДЖ“

Защо в съвместното българо-хърватско дружество „БДЖ-Кончар“, 49% от което е на „Холдинг БДЖ“, се прилага поведение, което води до фактическо унищожаване на предприятието и до изхвърлянето на висококвалифицирани специалисти на улицата. Този въпрос задава депутатът от БСП за България и заместник-председател на парламентарната комисия по транспорт Георги Свиленски на министъра на транспорта Ивайло Московски . Питането на Свиленски е депозирано в Народното събрание.

„БДЖ-Кончар“ е смесено българо-хърватско предприятие, което се занимава с модернизация и ремонт на локомотиви. Свиленски пита защо спрямо „БДЖ-Кончар“ се прилагат странни прийоми от страна на неговия акционер-съучредител като опити за спиране на ток, вода, блокиране на железопътните проходи към предприятието. Също и забрана на договорни контрагенти на „БДЖ-Кончар“ да извършват ремонтни дейности на тягов подвижен състав в предприятието. Другото питане на депутата от БСП е защо, след като „Холдинг БДЖ“ има свое собствено дружество, притежаващо уникална технология и в което се извършват всякакви заводски ремонти – подемни и капиталови, не се използва тази високотехнологична оборудвана база и не се използва този потенциал.

В началото на миналата седмица пред offnews.bg икономическият директор „БДЖ-Кончар“ Стоян Павлов се оплака, че БДЖ  умишлено съсипва компания, в която държи половината от собствеността, за да осигури бизнес на друга компания, в която няма дял. Според Павлов ръководството на държавните железници играе в комбина с частното предприятие, а целта е дружеството, в което държавата има дял от 49%, да фалира. Павлов признава, че „БДЖ-Кончар“ е изправена до стената и че без съдействие от страна на държавата трудно ще оцелее. „БДЖ-Кончар“ е основана през 2001 г.

Преди месец обаче от държавната жп компания запечатват достъпа до завода под предлог, че релсите, които водят до него, са стари и че се нуждаят от спешен ремонт. Такъв обаче няма, а предприятието не работи, няма приходи и не може да се издължава към Националната агенция по приходите. През септември от „БДЖ-Кончар“ изпратиха отворено писмо до ресорния заместник-министър на транспорта Велик Занчев и председателя на СД на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров. Освен всички вече изброени проблеми в писмото се пита: „Защо „Холдинг БДЖ“ не счита за нужно да информира хърватския акционер в дружеството – „Кон-чар-КЕВ“, за намерението на „БДЖ-ПП ЕООД“ за фактическото прекратяване на дружеството и да получи неговото становище по въпроса“.

Източник: http://www.duma.bg/node/156164

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]

Автомобилен транспорт

По разпореждане на вицепремиера Христо Алексиев беше направена проверка на организацията на работа на ГКПП „Дунав мост 2“

По разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев зам.-министър Николай Найденов направи проверка на организацията на работа на ГКПП „Дунав мост 2“. Причина за инспекцията е […]