БТПП: С 6 млрд лв. до 2026 г. българските железници ще са с европейски облик

Планът за възстановяване и устойчивост на България най-вероятно няма да бъде внесен в срок до 30 април. Какво ще загуби за страната ни?

Хубаво е да се спази срока. Но важното да има възможност да се променят част от проектите от самия план„, каза д-р Людмил Иванов от Българската търговско-промишлена палата в студиото на „Денят ON AIR“

В частта  „Железопътен транспорт“ в плана са заложени няколко проекта.  

Имаме 3 части – цифровизация, осветление за гари, фотоволтаични централи, изцяло обновяване на гари,  подстанции около 20 бр. ще бъдат изградени. Тези проекти са на стойност около 700 милиона и още около 220 милиона за закупуване нови 16-20 мотриси. До 2024 г. трябва да имаме и нови влакови мотриси“, каза още д-р Иванов,

За модернизацията на железопътната инфраструктура не са предвидени средства за ключови проекти.

В плана не е предвидено да се инвестира в специфична система за цифровизация, допълнителни диспечърски телекомуникационни оборудвания, имаме предложения за Wi-Fi по гарите, билетоиздаващи системи. Дотук около 1 млрд лв.  са отделени по тази програма, очакваме още около 6 милиарда до 2026, 2027 година по новата оперативна програма“, заяви още той в ефира на Bulgaria ON AIR

Според д-р Иванов причината за недоброто състояние на българските железници, е в политика на държавата към сектора.

„Недобър мениджмънт и основно неадекватно политика от страна на държавата към железопътния транспорта. Имаме едно предложение, допълнително към Плана, за закупуване на 3, 4 мотрисни влака със скорост до 200 км/ч, които ще позволят редукция на отсечката София – Бургас с 20 минути“, допълни още той. 

Д-р Иванов обясни и че през миналия програмен период имат забавяне на проекти.

Цялото видео: https://www.youtube.com/watch?v=vodqfng_F2k

Източник: https://www.bcci.bg/news/17901?fbclid=IwAR03Rwg9yhpaXOmdYKAOonE4fhl51Gg2sZW_0bwl1TZo5-Hqa19F71oyAWI

ЖП транспорт

Христо Алексиев ще бъде за трети път служебен транспортен министър

Христо Алексиев ще бъде служебен транспортен министър за рекорден трети път, стана ясно след като президентът Румен Радев разпусна 47-ото народно Събрание и обяви състава на служебния кабинет Роден е […]

Воден транспорт

Де-мистификация на транспортните разходи за LNG доставки –как да ни излезнат сметките с  корабите с втечнен газ

к.д.п. Христо Папукчиев, експерт в областта на морския транспорт Напоследък темата за газовата независимост и енергийното оцеляване на България, а така също и на партньорите ни от ЕС се трансформира […]

ЖП транспорт

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS в железопътния участък Русе-Каспичан

Приключиха пазарните консултации за внедряване на ERTMS – ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан. Крайният срок за получаване на индикативни предложения от заинтересованите страни изтече на 26 юли 2022 г. […]