БТПП: С 6 млрд лв. до 2026 г. българските железници ще са с европейски облик

Планът за възстановяване и устойчивост на България най-вероятно няма да бъде внесен в срок до 30 април. Какво ще загуби за страната ни?

Хубаво е да се спази срока. Но важното да има възможност да се променят част от проектите от самия план„, каза д-р Людмил Иванов от Българската търговско-промишлена палата в студиото на „Денят ON AIR“

В частта  „Железопътен транспорт“ в плана са заложени няколко проекта.  

Имаме 3 части – цифровизация, осветление за гари, фотоволтаични централи, изцяло обновяване на гари,  подстанции около 20 бр. ще бъдат изградени. Тези проекти са на стойност около 700 милиона и още около 220 милиона за закупуване нови 16-20 мотриси. До 2024 г. трябва да имаме и нови влакови мотриси“, каза още д-р Иванов,

За модернизацията на железопътната инфраструктура не са предвидени средства за ключови проекти.

В плана не е предвидено да се инвестира в специфична система за цифровизация, допълнителни диспечърски телекомуникационни оборудвания, имаме предложения за Wi-Fi по гарите, билетоиздаващи системи. Дотук около 1 млрд лв.  са отделени по тази програма, очакваме още около 6 милиарда до 2026, 2027 година по новата оперативна програма“, заяви още той в ефира на Bulgaria ON AIR

Според д-р Иванов причината за недоброто състояние на българските железници, е в политика на държавата към сектора.

„Недобър мениджмънт и основно неадекватно политика от страна на държавата към железопътния транспорта. Имаме едно предложение, допълнително към Плана, за закупуване на 3, 4 мотрисни влака със скорост до 200 км/ч, които ще позволят редукция на отсечката София – Бургас с 20 минути“, допълни още той. 

Д-р Иванов обясни и че през миналия програмен период имат забавяне на проекти.

Цялото видео: https://www.youtube.com/watch?v=vodqfng_F2k

Източник: https://www.bcci.bg/news/17901?fbclid=IwAR03Rwg9yhpaXOmdYKAOonE4fhl51Gg2sZW_0bwl1TZo5-Hqa19F71oyAWI

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]