„Булмаркет Рейл Карго“ пусна интермодален влак от Турция до Виена

Частният жп превозвач „Булмаркет Рейл Карго“ пусна интермодален влак от Халкали, Турция до Виена, съобщи зам.-управителят на компанията-майка „Булмаркет ДМ“ инж. Димитър Баев. Партньор от турска страна е „Турк рейл“ – млада компания, но с големи амбиции. Тя предоставя на турската индустрия комплексна услуга по интермодални решения, като основната цел е да се създаде трайна транспортна линия между няколко точки в централна Европа и Турция. Работата с „Булмаркет Рейл Карго“ дава на турските превозвачи с ро-ро кораби алтернатива на традиционния маршрут през пристанище Триест, което е пре-наситено и доста проблемно заради неблагоприятното си положение и метеорологични условия.

От средата на юли, когато стартира съвместната дейност между двете компании, с тестови влак са направени вече 16 курса в двете посоки. Засега във всяка оттях върви по една композиция седмично. Отпътуването от Халкали о всеки петък, а от Виена – всеки вторник. Транзитното време е 57 часа. От септември влаковете ще бъдат 2, а от 2018 г. се очаква да пътуват 4 влака .

В интермодалния проект има няколко иновации – използване само па частни оператори по маршрута, използване на нова система за следене на вагоните, нова, разработена от „Турк рейл“ система за заключване на контейнерите с цел недопускане използването на влака от бежанци или интервенции по нреме на път. От Нова година ще се използват и 200 нови вагона, които са с намалена тара и изключително подходящи за превоз на 45-футови контейнери. Голяма част от товарите сега са с химикали и добавки за индустрията, но в посока Виена се движат и стоки па световно известни марки като например модната „Zara“, храни и напитки. Въпреки желанието на някои турски превозвачи с ро-ро кораби да заобиколят Балканите, това доведе до пренасищане на пристанище Триест, което и без друго е проблемно заради местоположението и метеорологичните условията. Надяваме се втората фаза на проекта скоро да е факт, а именно влакът да продъл-жава ло Лудвигсхафеи, Германия, откъдето идват и голяма част от товарите. По този начин шс- осигурим па клиентите си бърз и екологичен транспорт. В България са малко фирмите, които „изпълняват“ своите политики по опазване на околната среда, но сами знаете, колко чувствителна е тази материя за западните компании, особено при деклариране на „зелена логистика“, коментира Димитър Баев.

ЖП транспорт

48 млн. евро глоба за жп картел

Европейската комисия (ЕК) глоби Австрийските федерални железници (ÖBB), Германските железопътни линии (DB) и Белгийските национални железници (SNCB) с обща сума от 48,594 млн. евро за нарушаване на антитръстовите правила на […]

ЖП транспорт

Безумен влак-стрела до Солун гони софиянци от домовете им (народът пак се стяга за бунт)

Владая, както и няколко други столични района, се готвят за бунт, ако през тези квартали премине трасето на скоростния влак от София за Солун. Проектът е грандиозен и е част […]

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]