Високите разходи за инфраструктура принуждават FlixTrain да спре френската експанзия

Бюджетният оператор с отворен достъп FlixTrain обяви, че няма да навлезе на френския пазар през 2021 г., както се очаква, поради високата цена на влаковите маршрути в страната.

Операторът обаче казва, че би преразгледал това, ако условията се подобрят и френските такси за достъп до коловози се приведат в съответствие с други европейски страни.

През юни 2019 г. FlixTrain посочи пет маршрута, по които планира да се конкурира с действащия оператор SNCF Mobilités. И петте ще се движат само по конвенционалната мрежа и се състоят от:

·         Париж Аустерлиц – Бордо Сен Жан: една влакова двойка на ден с шест междинни спирки

·         Париж Берси – Тулуза Матабиу: две влакови двойки на ден със седем междинни спирки

·         Париж Берси – Ница: нощувка с девет междинни спирки

·         Париж Берси – Лион Перраш: пет влакови двойки на ден с три междинни спирки и

·         Париж Гаре дю Норд – Брюксел Север: седем влакови двойки на ден (редовен интервал двучасова схема) със спирка в Сен Квентин.

„Това беше направено доста преди потенциалното стартиране въз основа на времевата линия и задължителния процес, очертан от френските регулатори“, каза FlixTrain пред IRJ. „Екипът на FlixTrain използва последните 10 месеца, за да завърши задълбочен анализ на пазара и процесите, чрез които частните пътнически оператори могат да осигурят достъп до коловозите.

„Резултатът от тази оценка беше, че към настоящия момент условията за ново навлизане на пазара не са благоприятни за експлоатация на услуга FlixTrain във Франция. Следователно FlixTrain няма да подаде заявление през 2021 г.

„Значително препятствие за разширяването на FlixTrain във Франция са високите разходи за инфраструктура в сравнение с други европейски пазари. С таксите на сегашните нива е много предизвикателно да предлагате на клиентите достъпен продукт, подобен на този, който FlixTrain успешно предоставя в Германия.

„Ако френските лица, които вземат решения, могат да демонстрират желание за привеждане в съответствие с други европейски пазари и условията се подобрят, FlixTrain е отворен за преразглеждане на френска експанзия.“

FlixTrain казва, че решението е взето преди избухването на коронавирус, но добави, че ситуацията доведе до оперативни и икономически предизвикателства за всички доставчици на мобилност, както в близко бъдеще, така и в дългосрочен план.

„Като се има предвид тази допълнителна несигурност, FlixTrain не иска да спекулира около времевата линия за френска експанзия“, се казва в съобщението. „Първо е необходимо да се съсредоточим върху премахването на пречките и осигуряването на благоприятни условия за частните оператори, когато страната се либерализира.“

FlixTrain беше силно засегнат от пандемията, като спря всичките си маршрути в Германия от 19 март до поне края на април.

Източник: https://www.flixbus.bg

ЖП транспорт

Bombardier Transportation отваря офис в София за подкрепа на български проекти

БЪЛГАРИЯ: Bombardier Transportation създаде дъщерно дружество в България и откри офис за управление на проекти в София. „Със значителната модернизация на железопътния транспорт в България, този нов офис бележи важен […]

Uncategorized

Караянчева, ако някой може да дава разрешения за метрото, това не сте вие от ГЕРБ

Михаил Рангелов „Като не ви харесва Бойко, не ходете с метрото“, призова протестиращите председателката на парламента Цвета Караянчева. Въпреки, че присвояването на държавни постижения за партийни цели е нормална практика […]

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]