Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна витрина на технологичния потенциал на Daimler. На пазара в Европа EQS ще излезе през август в два варианта, задавайки тон за експлозивното развитие на гамата EQ, която до края на 2022 г. ще включва цели осем модела.

Но сега акцентът е EQS. Автомобилът е близък родственик на S-класата, но стъпва върху модулната архитектура MEA (Modular Electric Architecture) разработена специално за електромобили. Платформата позволява да се играе с дължината на междуосието, с капацитета на батериите, като на нея ще се правят автомобили от различни класове – от седани до големи всъдеходи.

Няма да отделяме много място за дизайна, тъй като вече доста хора се изказват по темата, а и дизайнът винаги се приема различно от всеки човек. Лично на мен ми допада много, особено в профил. Би казал, че изглежда много близо до концепцията, а това винаги е атестат за добре свършена работа от дизайнерите. Те пък са смесили две дизайнерски философии, които наричат Sensual Purity и Progressive Luxury.

Изключително интересен е фактът, че EQS е с коефициент на челно въздушно съпротивление от едва 0,202, на който моделът дължи 5% от възможния си пробег. За сравнение ще кажем, че коефициентът при Tesla Model S е 0,208, докато този при Porsche Taycan Turbo — 0,22.

До 350 различни сензора следят заобикалящата среда и управляват автомобила.

До 350 различни сензора следят заобикалящата среда и управляват автомобила.Източник: Mercedes-Benz

Сред технологичните акценти са и фаровете Digital Light, дебютирали преди две години в Mercedes-Maybach. Във всеки фар е интегриран контролен чип и 1,3 млн. микроогледала, с чиято помощ оптиката проектира на пътя предупреждаващи символи с над 2,6 млн. пиксела.

Лифтбекът EQS е оборудван със система за рекуперация на енергия до 290 киловата с три нива на интензивност.

Лифтбекът EQS е оборудван със система за рекуперация на енергия до 290 киловата с три нива на интензивност.Източник: Mercedes-Benz

Базовата версия е EQS 450+. Тя разчита на един силов модул eATS, в чийто състав влизат електромотор Bosch, трансмисия с фиксирано предавателно число и силовата електроника. Електромоторът е с мощност 331 к.с. и 568 Нм въртящ момент, които гарантират ускорение до 100 км/ч за 6,2 секунди и разход от 16 до 19,1 kWh.

Общото тегло на детайлите от рециклируеми материали възлиза на около 80 кг.

Общото тегло на детайлите от рециклируеми материали възлиза на около 80 кг.Източник: Mercedes-Benz

Следващото ниво е EQS 580 4Matic. Тук моторите са два, като функцията Torque Shift контролира въртящия момент между двете оси до 10 000 пъти в минута. Мощността на мотора е 524 к.с., а въртящият момент е 855 Нм. До 100 км/ч EQS 580 се ускорява за 4,3 секунди, като максималната скорост е 210 км/ч. След известно време в гамата ще се появи и EQS AMG, който ще разчита на 761 к.с. С такава мощност може да се похвали и Porsche Taycan Turbo S.

Захранването на електромоторите идва от батерия с капацитет 107,8 kWh, която е с 26% по-голяма от тази в кросоувъра EQC 400 4Matic. Това дава възможност на EQS да минава до 770 км на ток (по цикъла WLTP)!

Дисплеят на MBUX Hyperscreen е с диагонал 56 инча. Под една стъклена повърхност (офолмена при температура от 650 градуса по Целзий) са разположени да дисплея с диаметър 12,3 инча и един 17,7 инча.

Дисплеят на MBUX Hyperscreen е с диагонал 56 инча. Под една стъклена повърхност (офолмена при температура от 650 градуса по Целзий) са разположени да дисплея с диаметър 12,3 инча и един 17,7 инча.Източник: Mercedes-Benz

Пълното зареждане на батерията на 11-киловатово зарядно трае 10 часа, на 22-киловатово – 5. Когато EQS бъде включен в 200-киловатова зарядна станция, за 15 минути батерията се пълни за 300 км пробег, а пълното зареждане на батерията отнема половин час. Mercedes-Benz обещава, че ресурсът на батерията ще е достатъчен за 10 години или 250 000 км пробег.

Източник: Vesti.bg

Автомобилен транспорт

Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: Служебният транспортен министър може да помогне много на автомобилния бранш дори и без да пипа нормативната уредба

Господин Димитров, от днес транспортното министерство се поема от нов служебен министър. Какви са очакванията на автомобилния бранш към него? Първо искам да честитя новия пост на г-н Тодоров. Въпреки […]

Автомобилен транспорт

Георги Тодоров ще бъде служебен министър на транспорта

Георги Георгиев Тодоров ще бъде служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщиха от президентството. Георги Тодоров е магистър по право. Професионалната му кариера преминава през Министерство на транспорта, […]