Въздушното карго продължава да се свива

Въпреки слабото подобрение на глобалния пазар на товарните въздушни превози, капацитетът остава недостатъчен, за да отговори на търсенето. Това показват данните на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) за месец май 2020 г.

Най-големи спадове са отчетени за Европа от всички региони. Регистриран е годишен спад от 29,7% на международните обеми на въздушните товарни превози. Ограничената продукция и блокирането до средата на май допринесоха за слабите резултати, посочват от IATA. Международният капацитет е намалял с 40,1%.
В световен мащаб, търсенето на тон товарен километър е спаднало с 20,3% (-21.5% за международни операции) в сравнение със същия месец на предходната година. Това е подобрение спрямо април 2020 г.  (25,6%). Капацитетът в световен мащаб, измерен в тон наличен товар на километър, се е свил с 34,7% през май (-32,2% за международни операции) в сравнение с предходната година. Капацитетът на товарите, превозвани в корема на самолетите се е свил с 66,4% през май в сравнение с предходната година, поради отмяната на пътническите полети, на фона на кризата COVID-19. Това беше частично компенсирано от увеличение на капацитета с 25,2%, чрез по-голямо използване на товарни самолети.

Коефициентът на натоварване се е повишил с 10,4 процентни пункта през май. Въпреки това, степента на увеличението предполага, че все още има търсене, което не може да бъде удовлетворено поради отмяната на редица пътнически полети. Глобалните поръчки за износ продължават да падат, но с по-бавни темпове.

В Азиатско-тихоокеанския регион търсенето е спаднало с 21,3% през май 2020 г. в сравнение със същия период на предходната година, Северна Америка – с 9%, Близкия Изток – 25%, Латинска Америка – 22,1%. В Африка е отчетен най-малък спад – 6,3%.

Търсенето на въздушни товарни превози намалява с над 20% в сравнение с 2019 г. При пътническия флот е спаднал с 34,7%. Разликата между търсенето и капацитета показва предизвикателството в намирането на пространството в самолетите, които превозват товари. Перспективите за карго полетите остават по-оптимистични, отколкото за пътническите, но бъдещето е много несигурно. Остава трудно прогнозирането за продължителността и интензитета на рецесията“, коментира Александър де Джуняк, генерален директор на IATA.

Източник: Списание Логистика

Автомобилен транспорт

„Капитал“: Голямата тол схема: държавата подари системата на Kapsch

След няколко години увъртане държавата в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) окончателно вдигна ръце от системата за електронни винетки и тол такси и я „подари“ на частна фирма. Това […]

Въздушен транспорт

Летище София уволни служител за коментар „Оставка!” под лайв стрийм на Борисов

Държавното Летище „София” е уволнило нелоялен към правителството служител за коментар “Оставка” под пост на премиера Борисов. Това стана ясно от сигнал на Михаел Христов до „Биволъ”. До неотдавна той […]

ЖП транспорт

Стартира модернизацията и на ключовия железопътен участък Костенец-Септември

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски даде старт на строителните дейности  за модернизация на железопътния участък Костенец-Септември, част от проект „Модернизация на железопътна линия София-Пловдив“. Събитието се състоя на […]