Възобновява се работата по проекта за жп коридор “Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе“

Възобновява се работата по проекта за железопътен коридор “Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе“ (С-К-А-Б-В-Р).  Това стана ясно на проведена онлайн среща между заместник-министъра на транспорта и съобщенията Божидар Костадинов и представители на гръцката страна в смесената работна група.

Зам.-министър Костадинов заяви, че стартират активни действия за реализирането на проекта, който ще даде възможност за подобряване на транспортните и икономически връзки между България и Гърция. Той подчерта, че българската страна изразява готовност за продължаване на преговорите, тъй като е важно развитието на мултимодалността между двете страни.

По време на дискусията за подобряване на свързаността, Божидар Костадинов отбеляза, че по отношение на изградената инфраструктура България е модернизирала и модернизира железопътни направления от вътрешността на страната към границата с Гърция.

В рамките на срещата като основна цел се посочи, че включените в коридор С-К-А-Б-В-Р пристанища Бургас, Варна и Русе от българска страна, и Солун, Кавала и Александруполис от гръцка страна, е те да се превърнат в единна логистична система.

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]