Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

  • Около 30 милиона FlixBus и FlixTrain пътници в световен мащаб през 2020
  • Нова хигиенна концепция, 162,000 литра дезинфектант използван на борда на автобусите и влаковете
  • Tенденции в пътуванията през 2020: по-малка сезонност, увеличаване на самостоятелното пътуване
  • FlixBus продължава с устойчивите си инициативи през 2021
    София, 26/01/2021 – 2020 година донесе много предизвикателства и промени за най-големия европейски доставчик на автобусни услуги за дълги разстояния FlixBus. През изминалата пролет компанията спря почти цялата си мрежа в резултат на настоящата пандемия от Covid-19. За да може да продължи да предлага удобно и достъпно пътуване на повечето пазари FlixBus рестартира предлагането на услуги в края на месец май 2020, а FlixTrain в края на юли. Възобновяването на мрежата става възможно благодарение на цялостна хигиенна концепция. В допълнение към задължителни маски за пътниците и безконтактно чекиране, включва и редовна дезинфекция на автобусите и влаковете – над 162,000 литра дезинфектант са били използвани за тази цел през 2020.
    Броят на пътниците и актуалните данни за пътуванията показват по-ниска сезонност отколкото в миналото. Следователно FlixBus постоянно адаптира офертите си спрямо актуалната ситуация и динамично спрямо търсенето.
    Анализ на данните за пътуванията: преразпределяне на сезонните ефекти
    Пандемията поставя безпрецедентни предизвикателства пред цялата транспортна индустрия и пътуванията като цяло спадат рязко. Около 30 милиона пътници избират да пътуват с FlixBus и FlixTrain през 2020 – почти 50% по-малко от миналата година.
    Досега индустрията е бивала в състояние да предвиди сезонните ефекти и да планира съответно. Въпреки това, оценката на данните за пътуванията на FlixMobility в момента показва, че сезонните ефекти са значително отслабени в резултат от пандемията. Вместо това има много по-малки вълни за пътуване, които са по-равномерно разпределени. Вълните могат да бъдат приписани на различните фази от пандемията с различните правила и рискови зони, влияещи на поведението на пътуване.
    Андре Швемлайн, главен изпълнителен директор и основател, FlixMobility: „Като tech компания в ранен стадий, ориентирана в сферата на пътуванията ние имаме ноу-хау и възможност да реагираме бързо и гъвкаво на променящото се търсене, за разлика от конвенционалните доставчици на транспортни услуги.“
  • След повсеместните локдауни навсякъде в Европа през пролетта на 2020, международните линии на FlixBus отново стартират в средата на юни от България до 4 страни – Германия, Австрия, Хърватска и Словения. През есента доставчикът на глобални транспортни услуги обяви началото на партньорството си с утвърдената българска автобусна компания „Карат-С“. Съгласно споразумението към мрежата на FlixBus бяха добавени над 15 преки връзки с Германия, Австрия и Чехия.
  • 2021: FlixMobility продължава да бъде важна част от революцията на устойчивия транспорт
  • От самото си начало, FlixMobility преследва идеята за предлагане на достъпна и екосъобразна мобилност за всички хора. През 2020 г. Федералната агенция по околна среда в Германия отново даде най-високия екологичен рейтинг по отношение на емисиите на СО2 на пътник, на транспорта с автобуси на дълги разстояния. Тази оценка подсилва визията и показва, че FlixMobility е важна част от екосъобразната мобилността.
  • Андре Швемлайн: „През 2021 FlixBus със сигурност ще се завърне на пътната мрежа, а FlixTrain на релсите, за да предложим на хората истинска алтернатива за пътуване и да предотвратим възобновената тенденция към индивидуално пътуване. Нашата цел е да възстановим дейността си, в съответствие със ситуацията около COVID-19, възможно най-скоро, както и да разширим мрежата си отново през новата година.“
  • Въпреки трудните времена, компанията продължава да се придържа към целта си да бъде напълно неутралнa по отношение на климата до 2030 г. и продължава да инвестира в устойчива мобилност. FlixMobility предлага на своите пътници възможността да компенсират индивидуално изчислените емисии на CO2 от съответното им пътуване. В световен мащаб около 6,5 % от пътниците в момента избират доброволно обезщетение за CO2. През 2020 г. над 7 тона CO2 са били компенсирани от пътници. 75% от приноса за опазване на климата се използва от КСО партньора на FlixMobility – atmosfair за финансиране на печки с ефективно гориво в Руанда. Така емисиите от пътуването са напълно компенсирани. Останалите 25% от сумата се насочват към фонд „Бъдещето на мобилността“ – фонд, който atmosfair и FlixBus стартираха съвместно през 2020 за насърчаване на устойчива транспортна революция. Освен това, фондът подпомага местни организации и организации с нестопанска цел да изготвят достъпни за всички екологични предложения за всекидневния живот. На релсите, компанията е вече CO2-неутрална: всички FlixTrain влакове се движат на 100% зелено електричество от вятърна и хидроелектрическа енергия от Greenpeace Energy. От 2018 FlixBus оперира пилотни проекти с първите електрически автобуси за дълги разстояния във Франция и Германия, а през 2019 за първи път и в САЩ.
  • За FlixMobility FlixMobility е млад доставчик на мобилност, предлагащ нови алтернативи за удобно, достъпно и екологично пътуване чрез марките FlixBus и FlixTrain. Благодарение на уникален бизнес модел и иновативна технология, стартъпът бързо установи най-голямата европейска автобусна мрежа за дълги разстояния и пусна първите зелени влакове за дълги разстояния през 2018 г., както и пилотен проект за изцяло електрически автобуси в Германия и Франция. От 2013 г. FlixMobility промени начина, по който хората пътуват из Европа и създаде хиляди нови работни места в индустрията за мобилност През 2018 г. FlixMobility стартира FlixBus USA, за да внесе тази нова алтернатива за пътуване в САЩ. От места из цяла Европа и Съединените щати, Flix-екипът се занимава с разработване на технологии, планиране на мрежата, контрол на операциите, маркетинг и продажби, управление на качеството и непрекъснато разширяване на продукта Ежедневното планирано обслужване и зеленият флот на FlixBus се управляват от автобусни партньори от регионални МСП, докато FlixTrain работи в сътрудничество с частни влакови компании. Чрез тези партньорства, иновациите, предприемаческия дух и силната международна марка срещат опита и качеството на традицията. Уникалната комбинация от технологичен стартъп, платформа за електронна търговия и класическа транспортна компания позиционира FlixMobility като лидер срещу големите международни корпорации, променяйки трайно европейския пейзаж на мобилността. Други новини и снимки на компанията могат да бъдат намерени в нюзрума. Източник: https://global.flixbus.com/company/about-flixbus

ЖП транспорт

Господин министър, къде сте?

През последните дни станаха известни за гражданското общество редица крупни сделки в българските железници, като модернизация на пътнически вагони в Дряново за 27 млн. лв. без обществена поръчка, 26,5 млн. […]

Автомобилен транспорт

Уволненият шеф на ”Автомагистрали” отказва да напусне поста си

Нямаме никакво намерение да напуснем постовете си в управителния съвет на ”Автомагистрали” ЕАД. Това заяви пред ”24 часа”, една от близките медии на ГЕРБ, изпълнителният директор на държавното дружество инж. […]