ГБС ще оправи изгорелия мост при Дупница срещу 1.8 млн. лева

Пътната агенция съобщи, че е поверила на ГБС „аварийното укрепване“ на подпаления мост на магистрала „Струма“ при Дупница. Ремонтът е възложен по експресна процедура – директно договаряне, тъй като трафикът в участъка е затруднен, а ГБС е избрана, защото тя е правила моста над р. Джерман, обясняват от АПИ. Виадуктът бе тежко увреден, след като на 13 август натрупани под него огромни количества отпадъци пламнаха. Оказа се, контролните институции са проспали трупането на незаконни грамади от боклук под мост на магистрала. Сега безхаберието на държавните органи ще струва на данъкоплатците 1.8 млн. лева – на толкова е оценен ремонтът.

Срокът за проектиране и аварийно укрепване на моста е четири месеца. Междувременно стана ясно, че половин месец след пожара възпламенимите отпадъци си стоят под виадукта, защото няма кой да ги премести. А в понеделник служители на „Феникс Ресурс“ – Дупница излязоха в защита на своя работодател Кольо Илиев, който е единственият до момента обвинен за инцидента.

Още преди да бъде арестуван, Илиев обясни, че пламъците са тръгнали не от неговото депо за вторични суровини, а от изхвърлени в близост чужди боклуци, за които бил подавал сигнали, но никой не реагирал. Протестиращите настояват държавата да не затваря депото на отпадъци на „Феникс ресурс“. Те обясниха преди Би Ти Ви, че „фирмата е от регионална значимост, защото преработва над 500 тона месечно технологичен отпадък, който превръща във вторична суровина“ и че „това, че фирмата се оказа на място най-близо до нерегламентираното сметище, не я прави виновник и участник в пожара“

Автомобилен транспорт

Товарните превози намаляват с 9.3 на сто през първото тримесечие

По предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ) през първото тримесечие на 2020 г. в сравнение със съответното тримесечие на 2019 г. превозените товари и извършената работа от товарния сухопътен […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Поддържаме ниски такси, договаряме нови влакови трасета

Въпреки че глобалната здравна и икономическа криза доведе до намаление на превозваните товари по въздух и море, железопътният транспорт остава устойчив, като регистрира ръст. Мнозина експерти и мениджъри го посочват […]