Две трети от американците не са чували за електромобилите

Ни чул, ни видял. Това общо взето показва проучване сред американските клиенти на тема електрически автомобили.

Скорошно проучване на Altman Vilandrie & Company показва, че американският клиент трябва да извърви много дълъг път, преди да бъде започнат с преимуществата и недостатъците на електрическите автомобили. И това на фона на възмутените им реакции по адрес на „Дизелгейт” и ежеседмичните изяви на Илон Мъск по тематаEV. Щатското издание Motor Trend съобщава резултатите от проучването, които показват, че 60% от американските шофьори не знаят нищо за електромобилите, а 80% не са се возили или шофирали такъв автомобил.

Когато респондентите били запитани, защо не биха спрели избора си на електромобил, 85% отбелязват липсата на зарядни станции. Сред другите причина са високи разходи (83%) и несигурност относно продължителността за зареждане на батерията (74%).

Изследването отбелязва, че пробегът е сред най-честите притеснения, независимо от ежедневния пробег, който шофьорът изминава. За 87% от хората, които пътуват по 3 часа дневно, пробегът е сериозен проблем. Такъв е и за 72% от пътуващите под час дневно.

Независимо от тези негативни данни, мнението на специалистите зад проучването е, че бъдещето принадлежи на електрическите и автономните автомобили. За целта автомобилните компании трябва да накарат клиентите да се развълнуват за това бъдеще. Защото към този момент американците не изглежда да са особено заинтересовани.

От участвалите 2500 шофьори, само 3% са казали, че притежават електробил, макар 10% да се отговорили, че планират покупка на такъв като следваща кола. А 60% от хората, които са се возили в електрическа кола, отговарят, че са се наслаждавали на пътуването. Само 8% са отговорили, че не им е допаднало изживяването в електромобил.

Стратегическата група зад проучването отбелязва, че $35 000 е магическият ценови праг, който ще помогне за по-масовото навлизане на електромобилите на пазара зад Океана.

Последните цифри от проучването казват, че клиентите над 65-годишна възраст за по-склонни да изберат електромобил на Ford или Volkswagen, докато по-младите клиенти биха избрали такъв на Mercedes и Tesla.

Източник: vesti.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]