Две трети от американците не са чували за електромобилите

Ни чул, ни видял. Това общо взето показва проучване сред американските клиенти на тема електрически автомобили.

Скорошно проучване на Altman Vilandrie & Company показва, че американският клиент трябва да извърви много дълъг път, преди да бъде започнат с преимуществата и недостатъците на електрическите автомобили. И това на фона на възмутените им реакции по адрес на „Дизелгейт” и ежеседмичните изяви на Илон Мъск по тематаEV. Щатското издание Motor Trend съобщава резултатите от проучването, които показват, че 60% от американските шофьори не знаят нищо за електромобилите, а 80% не са се возили или шофирали такъв автомобил.

Когато респондентите били запитани, защо не биха спрели избора си на електромобил, 85% отбелязват липсата на зарядни станции. Сред другите причина са високи разходи (83%) и несигурност относно продължителността за зареждане на батерията (74%).

Изследването отбелязва, че пробегът е сред най-честите притеснения, независимо от ежедневния пробег, който шофьорът изминава. За 87% от хората, които пътуват по 3 часа дневно, пробегът е сериозен проблем. Такъв е и за 72% от пътуващите под час дневно.

Независимо от тези негативни данни, мнението на специалистите зад проучването е, че бъдещето принадлежи на електрическите и автономните автомобили. За целта автомобилните компании трябва да накарат клиентите да се развълнуват за това бъдеще. Защото към този момент американците не изглежда да са особено заинтересовани.

От участвалите 2500 шофьори, само 3% са казали, че притежават електробил, макар 10% да се отговорили, че планират покупка на такъв като следваща кола. А 60% от хората, които са се возили в електрическа кола, отговарят, че са се наслаждавали на пътуването. Само 8% са отговорили, че не им е допаднало изживяването в електромобил.

Стратегическата група зад проучването отбелязва, че $35 000 е магическият ценови праг, който ще помогне за по-масовото навлизане на електромобилите на пазара зад Океана.

Последните цифри от проучването казват, че клиентите над 65-годишна възраст за по-склонни да изберат електромобил на Ford или Volkswagen, докато по-младите клиенти биха избрали такъв на Mercedes и Tesla.

Източник: vesti.bg

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]