„Дойче бан“ купува завода за ремонт на вагони в Карлово

Националният железопътен превозвач на Германия „Дойче бан“ (Deutsche Bahn) е в процедура по закупуване на „Вагоноремонтен завод Карлово“. Компанията дори вече е подала заявление за инвеститор първи клас в агенцията за инвестиции. Инвеститорът е имал среща с министъра на икономиката Емил Караиванов и с кмета на града Емил Кабаиванов, съобщи „Медиапул“. Процедурата обаче все още не е финализирана.

Германското дружество е спечелило търга за продажбата на фалиралия преди години завод, но сделката все още не е приключила, каза синдикът на дружеството Драгомир Григоров. Според обявата началната тръжна цена за всички активи на предприятието, сред които сгради, имоти и жп стрелки, е била 4 млн. лева. Плановете на „Дойче бан“ са да възстанови производството и ремонта на товарни вагони , а след време и ремонта и поддръжката на локомотиви .

Няма яснота кога заводът ще заработи отново. Това зависи от финализиране-то на сделката. Заводът за ремонт на вагони в Карлово е създаден през 1964 г. като клон на „Железопътен завод София“ на площадката на бившето локомотивно депо в Карлово. Първоначално в предприятието се е ремонтирала железопътна техника и са се произвеждали резервни части. От 2007 г. в него започват да се произвеждат нови вагони за превоз на товари. През 2015 г. заводът беше обявен в несъстоятелност от съда. Дълговете му към момента възлизат на близо 45 млн. лв., докато активите му се оценяват на 23,5 млн. лв. Това показва последният финансов отчет на дружеството за 2017 г., публикуван в Търговския регистър. „Вагоноремонтен завод Карлово“ има дългове към банки, фирми, държавни институции и неизплатени заплати на около 250 работници. Възможно е покупката на завода да е свързана и с плановете за обновяването на подвижния състав на БДЖ и сериозните инвестиции, които националният превозвач прави в ремонта на сегашните локомотиви и вагони .

ЖП транспорт

НКЖИ: Поддържаме ниски такси, договаряме нови влакови трасета

Инж. Папукчийски, генерален директор на НКЖИ: Осигуряването на финансиране за реализация на жп проекти е от изключителна важност за преодоляване на последствията от икономическата рецесия. Въпреки че глобалната здравна и […]

Автомобилен транспорт

Електрическото задвижване CeTrax влиза в серийно производство

Серийното производство на електрическото централно задвижване CeTrax започва през третото тримесечие на 2020 г. Производителят на автобуси Solaris за първи път инсталира CeTrax в модела Urbino 15 LE electric. Решенията […]