„Дойче бан“ купува завода за ремонт на вагони в Карлово

Националният железопътен превозвач на Германия „Дойче бан“ (Deutsche Bahn) е в процедура по закупуване на „Вагоноремонтен завод Карлово“. Компанията дори вече е подала заявление за инвеститор първи клас в агенцията за инвестиции. Инвеститорът е имал среща с министъра на икономиката Емил Караиванов и с кмета на града Емил Кабаиванов, съобщи „Медиапул“. Процедурата обаче все още не е финализирана.

Германското дружество е спечелило търга за продажбата на фалиралия преди години завод, но сделката все още не е приключила, каза синдикът на дружеството Драгомир Григоров. Според обявата началната тръжна цена за всички активи на предприятието, сред които сгради, имоти и жп стрелки, е била 4 млн. лева. Плановете на „Дойче бан“ са да възстанови производството и ремонта на товарни вагони , а след време и ремонта и поддръжката на локомотиви .

Няма яснота кога заводът ще заработи отново. Това зависи от финализиране-то на сделката. Заводът за ремонт на вагони в Карлово е създаден през 1964 г. като клон на „Железопътен завод София“ на площадката на бившето локомотивно депо в Карлово. Първоначално в предприятието се е ремонтирала железопътна техника и са се произвеждали резервни части. От 2007 г. в него започват да се произвеждат нови вагони за превоз на товари. През 2015 г. заводът беше обявен в несъстоятелност от съда. Дълговете му към момента възлизат на близо 45 млн. лв., докато активите му се оценяват на 23,5 млн. лв. Това показва последният финансов отчет на дружеството за 2017 г., публикуван в Търговския регистър. „Вагоноремонтен завод Карлово“ има дългове към банки, фирми, държавни институции и неизплатени заплати на около 250 работници. Възможно е покупката на завода да е свързана и с плановете за обновяването на подвижния състав на БДЖ и сериозните инвестиции, които националният превозвач прави в ремонта на сегашните локомотиви и вагони .

Автомобилен транспорт

Георги Свиленски, БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“

Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция, предаде репортер на […]

Воден транспорт

Изключиха българския морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум

България е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижки меморандум – организация на всички европейски и част от световните морски страни, касаеща пристанищния контрол на корабите. […]

Автомобилен транспорт

Тишината на милиардите: Какво не ни казват за винетките и тол системата?

Година след започването на дългоочакваното изграждане на българската тол система, Агенция Пътна Инфраструктура (АПИ) поетапно отстъпва пред натиска на корпоративните интереси на австрийска група от фирми, водени от Капш Трафик […]