Европа се нуждае от зарядни станции

ACEA: Европа няма достатъчно станции за зареждане, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства.

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) стигна до заключението, че инфраструктурата за зареждане в Европа е недостатъчна, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства. Освен това тя е концентрирана в определени държави.

Заключенията на ACEA са обяснени подробно в изследването – „Преход към мобилност с нулеви емисии – 2020“.

[✕]


Докладът разкрива, че 80% от всички електрически автомобили, продавани в ЕС и Великобритания, се намират в 6 държави. Полша, Гърция, Словакия, Естония и Литва представляват по-малко от 0,5% от общия пазарен дял. Що се отнася до зарядните станции, 75% от тях в момента се намират в 4 държави – Германия, Холандия, Франция и Великобритания.

Затова ACEA призова правителствата в ЕС да работят по-усилено за изграждането на повече зарядни станции:
За да стимулират преминаването към автомобили с нулеви и ниски емисии, правителствата в ЕС трябва да увеличат инвестициите в инфраструктура за зареждане и презареждане, и да въведат значими и устойчиви бонуси за стимулиране на продажбите на превозни средства с алтернативно задвижване.

Данните, съдържащи се в доклада, показват, че 3.0% от всички автомобили, продадени през 2019 г., са с електрическо зареждане (+2.4% увеличение от 2014 г.). Междувременно 5,9% от новите автомобили в ЕС са хибридни електрически електрически превозни средства (+4,5% точки за шест години).

Въпреки че това увеличение е довело до ръст на инфраструктурата за електрическо зареждане в Европа, според ACEA общият брой точки за зареждане в ЕС (199 825) „все още е далеч от необходимото“. Също така се подчертава, че само 1 от 7 точки е бързо зарядно устройство.

Що се отнася до водорода, докладът посочва, че има 137 зарядни станции за водород в 12 държави-членки на ЕС, но 16 държави изобщо нямат такива.

Данните на ACEA доказват, че броят на пунктовете за зареждане нараства значително по-бавно от нивото на продажби на автомобили с електрическо зареждане. Продажбите на автомобили с електрическо зареждане в ЕС са се увеличили със 110% за последните три години, но броят на пунктовете за зареждане е нараснал само с 58%.

Генералният директор на ACEA Ерик-Марк Хютема определи тази тенденция като „потенциално опасна“.
„Това е потенциално много опасна тенденция, тъй като скоро бихме могли да достигнем точка, в която растежът на пазара на електрически превозни средства ще спре, ако потребителите сметнат, че просто няма достатъчно точки за зареждане, в дестинациите, където трябва да пътуват, или пък че ще трябва да се редят на дълги опашки за бързо зарядно устройство.”

Въпреки че данните за продажбите се отнасят само до автомобили, липсата на достатъчно зарядни станции вероятно ще бъде взета под внимание от европейските превозвачи и предприемачи, които ще работят по големи обществени поръчки през следващите години. Поради това проблемите, породени от липсата на инфраструктура за зареждане, биха могли да да накарат бизнеса да отложи покупката на електрически превозни средства.

Източник:https://www.kamioni.bg

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]