Европейската година на железопътния транспорт за 2021 г. е официално обявена

На 29 март Педро Нуно Сантос, министърът на инфраструктурата и жилищното настаняване на Португалия и Адина Валеан, европейският комисар по транспорта официално стартираха Европейската година на железопътния транспорт, представяйки влака Connecting Europe Express , един от най-емблематичните проекти, организирани в рамките на инициативата на ЕС. Събитието се състоя в навечерието на неформална среща на министрите на транспорта на ЕС, която се фокусира върху различни начини за ускоряване на прехода към железопътен транспорт.

„Железопътната линия е приоритет за португалското председателство на Съвета на ЕС и това ще бъде основната тема на срещата на министрите. Преминаването към железопътен транспорт е ключът към трансформирането на транспортния сектор и за намаляване на въздействието върху околната среда“, заяви Педро Нуно Сантос.

Влакът ще започне пътуването си през септември от Лисабон, като се придвижва в целия ЕС, свързващ много столици, включително Любляна, с прекратяването на парижкия край, за да се насърчат многобройните ползи от железопътния транспорт за пътниците, товарите и околната среда. „Пътуването ще ни отведе между двете председателства на ЕС през 2021 г., с няколко обиколки по пътя, до първото председателство на 2022 г., ръководено от Франция. Connecting Europe Express ще бъде реален, осезаем пример за силата на железопътния транспорт, който да свързва. На всеки от почти 40-те спирки, събитията ще съберат на едно място железопътния сектор като цяло, както и организации на гражданското общество, местни и регионални органи и широката общественост, за да обсъдят ползите от железопътния транспорт, както и това, което все още трябва да се направи, за да може железопътният транспорт да се превърне в вариант номер едно за пътниците и предприятията. Европейската година на железопътния транспорт бе предпочетена да подчертае целите на „Зеления пазар“ на ЕС за трансформиране на устойчива мобилност и икономика“, заяви Адина Валеем.

Connecting Europe Express е уникален по много начини. Например железопътните компании от различни държави членки предоставят подвижен състав, за да конфигурират този влак. Координиран от Общността на европейските ръководители на железопътния транспорт и инфраструктурата (CER), проектът ще се изпълнява не само в сътрудничество с европейските железопътни оператори, но и с управителите на инфраструктура.

Влакът „Експрес за Свързване на Европа“ не само ще подчертае оперативната съвместимост и непрекъснатите железопътни услуги, но и ще пресече външните граници на ЕС „при посещение на приятели и партньори като Швейцария и Сърбия. Гордеем се с международното сътрудничество в областта на железопътните превози“, обясни Валеем.

Влакът ще премине на три измервателни уреди и ще бъде оборудван с необходимите технологии, за да „отрази ползите, които железопътният транспорт предлага на хората, предприятията и товара“.

Проектът ще повиши също така осведомеността за значението на финансирането на устойчива инфраструктура като железопътен транспорт и подкрепа от ЕС за такива инвестиции, включително чрез наскоро договорения нов Механизъм за свързване на Европа (МСЕ), на стойност 33,7 милиарда евро, като част от следващия дългосрочен бюджет на ЕС за периода 2021—2027 г. Пътуването на влака е възможно благодарение на доброто сътрудничество между европейските железопътни оператори и управителите на инфраструктура.

За плавна и безопасна мобилност цифровизацията е от съществено значение. ERTMS ще предложи потенциал за постигане на единна и единна железопътна мрежа. Лекторите подчертаха значението на технологията и цифровизацията и необходимостта от обща политика по отношение на стандартите и нормите за постигане на единно европейско железопътно пространство.

Европейското финансиране отразява ключовата роля на железопътния транспорт за бъдещето на транспорта. В периода 2014—2020 г. МСЕ „Транспорт“ допринесе за декарбонизацията на европейската икономика, като инвестираше в щадящи околната среда видове транспорт, включително 266 железопътни действия в целия ЕС. Финансирането по МСЕ, отпуснато за железопътни действия, възлиза на 16,3 милиарда евро, 72 % от общото финансиране по МСЕ в областта на транспорта.

През март Съветът и Европейският парламент постигнаха съгласие по следващия Механизъм за свързване на Европа, мСЕ 2,0, с бюджет от 25,81 милиарда евро, включително 11,29 милиарда евро за държавите, които са единни.

Железопътният транспорт — безопасният, новаторски и устойчив транспорт — ще допринесе за декарбонизацията на европейския транспортен сектор и ще помогне на ЕС да постигне целите на „Зеления пазар“, които ще бъдат постигнати чрез новата стратегия за мобилност.

Източник: railwaypro.com

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]