Експерт: „Избраха най-лошия концесионер за летище София“

„Трудно ми е да оценя ползата за държавата и защо е избрала този концесионер“. Това каза пред БНР експертът по концесиите Александър Трифонов за новия концесионер на летище София „Соф Конект“, управляващ Летище „Мюнхен“.

„Офертата на френско-германския консорциум „Соф Конект“ като концесионно възнаграждение е на трето място, а по инвестициите е на последно място с 608 млн. – най-високото беше 1 млрд.“.

По думите му единственото, което е по-добро в сравнение с всички останали оферти, е ръстът на пътниците, който при „Соф Конект“ е 23%. Концесионерът предвижда до 2022 г. те да нараснат от 7 млн. до 8,8 млн.

„Терминал 3 няма да има ръкави, а пътниците ще ходят сами от летището до самите стоянки, които ще бъдат 11 спрямо 36 на Терминал 2“, каза Трифонов.

Това според него било изискване на нискотарифни компании. „Не можем да чакаме големи такси и приходите ще дойдат от търговски площи от 2000 кв. м. Ще има повече „идвам, купувам и си заминавам“, допълни експертът.

Според него явно летище София ще бъде междинно или добавка към по-големи аеропорти. Експертът смята, че договорът става неразваляем.

„При разваляне на договора по вина на концесионера държавата се задължи да му плати всички дългове и разходи. Има предложение 13 към договора, което се подписа първо от министъра, второ от банките заемодатели, след това от банките – агенти по обезпечението и най-накрая от концесионера. Заемодателите могат да заменят концесионера, ако не ги устройва изплащането на заемите“, обобщи Александър Трифонов.

Автомобилен транспорт

Георги Свиленски, БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“

Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция, предаде репортер на […]

Воден транспорт

Изключиха българския морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум

България е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижки меморандум – организация на всички европейски и част от световните морски страни, касаеща пристанищния контрол на корабите. […]

Автомобилен транспорт

Тишината на милиардите: Какво не ни казват за винетките и тол системата?

Година след започването на дългоочакваното изграждане на българската тол система, Агенция Пътна Инфраструктура (АПИ) поетапно отстъпва пред натиска на корпоративните интереси на австрийска група от фирми, водени от Капш Трафик […]