Железничари: Новите локомотиви и вагони не решават проблемите на БДЖ

Без качествена поддръжката на подвижния състав на БДЖ, парите на българските данъкоплатци за нови влакове ще продължат да потъват както досега. Това заяви пред OFFNews машинистът Младен Младенов, който е председател на инициативен комитет от служители на жп превозвача, който настоява за реформи в компанията.

Наскоро БДЖ откри процедури за закупуване на 40 нови пътнически вагона и 10 локомотива.

„Доставката на нов подвижен състав сама по себе си не е решение на проблемите. Държавата в лицето на министъра на транспорта не трябва да абдикира от контролните си функции за това какво се случва в националната жп компания“, категоричен е Младенов.

Според него жп дружеството се води към фалит.

Новосформираното сдружение на служителите в БДЖ внесе в парламента списък с искания, които според работещите биха могли да спасят жп дружеството.

Работещите в БДЖ настояват да бъде публикуван Договора за извършване на обществени превозни услуги /ДОПУ/ между МТИТС и „БДЖ – Пътнически превози“ и да бъдат представени заложените и реално изплатени средства за закупуване на нов подвижен състав за периода 2009 – 2019 г.

Настояваме да бъдат основно преразгледани политиките по развитието на човешките ресурси на БДЖ, условията на труд, които демотивират персонала и го принуждават да търси работа в други предприятия или в чужбина, посочват от инициативния комитет в писмото си до Народното събрание.

Работещите в компанията искат и външен одит на застраховането на подвижния състав на БДЖ, както и за информация за съкратените влакове в новия график на движение, който трябва да влезе в сила следващия месец.

offnews.bg

ЖП транспорт

Най-добрите гари в Европа

Железопътният транспорт остава един от най-евтините. А в контекста на пандемията и пътуването на по-къси разстояния е предпочитан пред авиационния, най-малкото поради наличието на повече площ. Consumer Choice Center публикува […]