Започва модернизацията на тягова подстанция Варна

Стартираха строителните дейности по модернизацията на тягова подстанция Варна – първата от трите тягови подстанции по железопътното направление Русе-Варна.

Съоръженията от този тип са произведени през 60-те и 70-те години на миналия век, вече са във видимо амортизирано състояние, както и с морално остарели технологии, с големи вероятности за откази, течове на масло и замърсяване на атмосферата и почвата. В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г.

Проектът за обновяване на ТПС Варна предвижда изграждане на нова разпределителна уредба (110 kV) със съвременно оборудване, която ще доведе до намаляване на вредните газови емисии от изпускане в атмосферата на изолационния газ. При съвременните интегрирани уредби се монтират устройства за следене състоянието на изолационния газ, задействане на сигнализация и изключване на уредбата при промяна в налягането му.

Обхватът на проекта включва проучване, проектиране, модернизация на съществуващата сграда на ТПС, на фундаменти, кабелни канали, вертикална планировка и огради, както и доставка и монтаж на съоръжения и оборудване. Ще бъде изградена и внедрена SCADA система, осигуряваща дистанционно управление на подстанциите, секционните постове и гарови разединители от единен център за управление движението на влаковете (ЕЦУДВ).

„Модернизация на тягова подстанция Варна с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA с подмяна на гаровите разединители в участъка Варна-Синдел“ е част от проект „Възстановяване, ремонт и модернизация на Тягови подстанции – Варна и Разград и изграждане на Тягова подстанция Русе и въвеждане на система за телеуправление и телесигнализация – SCADA“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд (КФ) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., а стойността на договора за строителство на  обекта е 10 530 633,40 лв. без ДДС, с изпълнител „ТДБ“ ДЗЗД, състоящо се от фирмите: „Битумина ГмбХ – България“ ЕООД и „Т & Д Инженеринг“ ЕООД.

ЖП транспорт

Кадровите проблеми в БДЖ са почти нерешими

Heдocтигът нa ĸaдpи в „БДЖ-Πътничecĸи пpeвoзи“ cъщecтвyвa пpeдимнo в eĸcплoaтaциoннитe звeнa, ĸaтo пpиблизитeлнo 7% e изчиcлeният тpaeн нeдocтиг нa paбoтнa pъĸa oт cpeднocпиcъчнaтa чиcлeнocт нa пepcoнaлa. Toвa зaявиxa oт дpyжecтвoтo […]

Въздушен транспорт

Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев: Открихме самолетна линия София-Скопие още през 2007 г.

Транспортният министър по времето на Тройната коалиция Петър Мутафчиев беше един от най-активните членове на кабинета в периода 2006-2009 г. за откриване на самолетна линия София-Скопие и събитието се състоя […]

Йордан Мирчев
ЖП транспорт

След 20 години Йордан Мирчев отново поема БДЖ

След близо 20 години проф. Йордан Мирчев поема отново ръководството на БДЖ. В официално съобщение от транспортното министерство се казва, че с протокол на министерството се променя съставът на Съвета […]