Започна модернизацията на втората тягова подстанция по направлението Русе – Варна

Стартираха строителните дейности по модернизацията на тягова подстанция Разград – втората от трите тягови подстанции по железопътното направление Русе-Варна.

Проектът за обновяване на ТПС Разград включва проучване, проектиране и модернизация на съществуващата сграда на ТПС, както и доставка и монтаж на съоръжения и оборудване. Ще бъде изградена и внедрена SCADA система, осигуряваща дистанционно управление на подстанциите, секционните постове и гарови разединители от единен център за управление движението на влаковете (ЕЦУДВ). Ще бъде изградена и нова разпределителна уредба (110 kV) със съвременно оборудване, която ще осигури намаляване на вредните газови емисии от изпускане в атмосферата на изолационния газ. При съвременните интегрирани уредби се монтират устройства за следене състоянието на изолационния газ, задействане на сигнализация и изключване на уредбата при промяна в налягането му.

Съоръженията от този тип са произведени през 60-те и 70-те години на миналия век, вече са във видимо амортизирано състояние, както и с морално остарели технологии, с големи вероятности за откази, течове на масло и замърсяване на атмосферата и почвата. В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г.

„Модернизация на тягова подстанция Разград, прилежащи секционни постове Кривня и Самуил с изграждане и включването им в система за телеуправление и телесигнализация SCADA“ е част от проект „Възстановяване, ремонт и модернизация на Тягови подстанции – Варна и Разград и изграждане на Тягова подстанция Русе и въвеждане на система за телеуправление и телесигнализация – SCADA“ и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд (КФ) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., а стойността на договора за строителство на  обекта е 7 513 246,66 лв. без ДДС, с изпълнител „Абритус“ ДЗЗД, състоящо се от фирмите: „Валирнон“ ЕООД и „Ел-Тест“ ЕООД.

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]

ЖП транспорт

Deutsche Bahn отново в окото на бурята заради финансите и преструктурирането

март 24, 2023

Deutsche Bahn (DB) се оказва отново в центъра на вниманието в Германия поради настоящото финансово положение на компанията и текущите планове за преструктуриране и разделяне на групата. Спорът последва тревожен […]

ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]