За българските превозвачи: повече време за шофиране и седмична почивка в кабината

Европейската комисия временно освободи България от част от изискванията, свързани с работата на превозвачите. Решението идва в отговор на молба от страната ни. България е поискала да приложи гъвкавост по правилата за управление, сроковете за почивка и почивките по време на работа, отбелязва Комисията, цитирана от БНР. Росен Желязков : 85% от големите превозвачи не функционират Времето за шофиране се увеличава до 11 часа дневно. Максималният период, след който трябва да има задължителна почивка от 45 минути, нараства на 5 часа и половина.

Разрешава шофьорите да ползват два последователни намалени периода за почивка от поне 24 часа седмично при определени условия. По-конкретно това е позволено, когато водачът ползва поне 4 почивни периода седмично в продължение на 4 последователни седмици, от които поне два да бъдат редовни седмични периоди за почивка. Дава се възможност водачът да ползва редовната седмична почивка в кабината, ако тя разполага с подходящи условия за спане и превозното средство е неподвижно. Разрешението важи до 31-ви май.

ЖП транспорт

Най-добрите гари в Европа

Железопътният транспорт остава един от най-евтините. А в контекста на пандемията и пътуването на по-къси разстояния е предпочитан пред авиационния, най-малкото поради наличието на повече площ. Consumer Choice Center публикува […]