Инж. Красимир Папукчийски: 80% от железопътната инфраструктура е електрифицирана

„За 2021 г. проектите, които са подготвени като проекти за стартиране, най-вече са насочени в изграждане на нови тягови подстанции, изграждане на нови постове, изграждане на фотоволтаични системи, които да обезпечат захранването на жп инфраструктурата, най-вече в гаровите райони, изграждане на LED осветление, което да намали разходите за ел. енергия и изцяло да се възползваме от производството на фотоволтаичните системи, които ще бъдат изградени на гарите“, заяви генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски в предаването „Бизнес.БГ“ на БНТ.

ДП НКЖИ е на едно от първите места по електрифициране на трасетата.

„Приключваме един проект за електрификация, който свързва гарите Симеоновград и Нова Загора и през май месец ще бъде пусната електрифицирана линия. Т.е. ние ще отчетем около 80% електрификация на нашата ЖП мрежа и по този начин ще се борим за намаляване на вредните емисии от жп транспорт“, допълни инж. Папукчийски.

Безопасността на жп транспорта пред автомобилния и автобусния е друго предимство, което гражданите на Европа отчитат при избора си на превоз. И тук България се стреми да покрие най-високите стандарти.

„Изграждане на нови системи за управление на влаковия трафик и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникация – т.е. модерно поколение маршрутно-компютърни централизации, които нивото на риска е сведен до минимум“, обясни инж. Папукчийски.

В Плана за устойчивост и развитие е планирано изграждането няколко интермодални терминала у нас – в Горна Оряховица, София и Видин.

Такъв вече има в Пловдив и с него България прави първа крачка към намаляване на вредните емисии от транзитния шосеен товарен превоз.

„От март месец до момента ние имаме превозени повече от 22 хил. ремаркета, които не са минали по автомобилната инфраструктура, а са минали по жп инфраструктурата“, допълни инж. Папукчийски.

„В момента имаме сключени договори по механизъм „Свързана Европа“ и ОП „Транспорт“ в участъка от Септември до Драгоман, сръбска граница, като ресурсът е повече от 2 млрд. Имаме 1 млрд. и 200 млн. усвоени средства по изпълнението на проектите и ние предвиждаме, че до 2024 г. първо ще усвоим всички средства и ще изградим модерна ЖП инфраструктура в участъка от сръбска граница до Септември, където ще свържем с вече изградените проекти. Т.е. можем да говорим, че коридорът, който преминава през България изток-запад, ще бъде готов и ние ще имаме линия, която позволява скорост 160-200 км за пътническо движение и 120 км за товарните влакове“, обясни още генералният директор на ДП НКЖИ.

Автомобилен транспорт

Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: Служебният транспортен министър може да помогне много на автомобилния бранш дори и без да пипа нормативната уредба

Господин Димитров, от днес транспортното министерство се поема от нов служебен министър. Какви са очакванията на автомобилния бранш към него? Първо искам да честитя новия пост на г-н Тодоров. Въпреки […]

Автомобилен транспорт

Георги Тодоров ще бъде служебен министър на транспорта

Георги Георгиев Тодоров ще бъде служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщиха от президентството. Георги Тодоров е магистър по право. Професионалната му кариера преминава през Министерство на транспорта, […]