Интермодалните жп превози ще улеснят преноса на стоки

Проф. д-р инж. Йордан Мирчев, основател на Движение за европейско развитие на българските железници, д-р Людмил Иванов – председател на УС на Сдружение „Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия“, В развитие, 31.03.2020

Трябва да се работи за модернизация и устойчиво развитие на българските железници в посока на интермодалните технологии. С такъв проект може да се кандидатства за финансиране от Европейската комисия (ЕК). Интермодалните превози на товари по железниците ще решат проблемите на свободното движение на стоки, заяви проф. д-р инж. Йордан Мирчев, основател на Движение за европейско развитие на българските железници, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова.

„ЕК изведе товарния железопътен транспорт като една от мерките за решаване на проблема с дългите опашки на граничните преходи. Крайно време е да се реформира транспортната услуга в няколко направления. Става дума за интегриране на автомобилния транспорт и железниците в съвременната транспортна услуга, която да е по-икономична, екологична и безопасна„.

„Целта е да се пренасочат товари по железопътния транспорт. В момента железниците разполагат с достатъчно капацитет от обикновени товарни вагони. Товарите могат да се разпределят в блок влакове до някои интермодални терминали в Европа. Част от тях могат да се превозват в голямотонажни контейнери в специализирани или обикновени платформени вагони“, посочи проф. д-р инж. Мирчев.

Според госта другият основен въпрос е производството на специализирани вагони.

„България има един от най-модерните заводи в Европа, където се изпълняват огромни поръчки. Трябва да се направи проект с неотложни мерки по пренасочване на товари по железопътен транспорт, като се определят релацииите на стоокобмена между България и европейските страни“, уточни проф. Мирчев.

По думите на д-р Людмил Иванов – председател на УС на Сдружение „Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия“, в тази връзка има необходимост от международна свързаност, и то надеждна. „С влак от София до Турция се стига за 18 часа. Така се гарантира бързината и надеждността на доставките“, уточни той.

Иванов спомена за предложенията за стартиране на интермодален влак между България и Турция, който да продължи до Унгария, Чехия и Австрия за до 48 часа и до 72 часа до останалите райони в Европа.
„Следващото предложение е намаляване или премахване на инфаструктурните такси на територията на България между 12-36 месеца, както и държавата да поеме за известен период цената на електроенергията. Ще се пренасят санитарни стоки и медицинско оборудване, храни, фуражи и т.н.“, отбеляза гостът.

Целия разговор чуйте във видеото.

https://www.bloombergtv.bg/v-razvitie/2020-03-31/intermodalnite-zhp-prevozi-shte-reshat-logistichnite-problemi

Източник: bloombergtv.bg

ЖП транспорт

Бланка за кандидатстване по НПВУ за закупуване на нов подвижен състав

Осигуряване на устойчива и транспортна свързаност и услуга по електрифицирани и рехабилитирани ЖП участъци за 160км/ч, чрез закупуване на енергийно-ефективен и комфортен подвижен ЖП състав. БДЖ-Пътнически превози ЕООД изпълнява социална […]

Въздушен транспорт

ГОРЕЩО: Българската авиокомпания GullivAir получи разрешение за директни полети с A330 от София до САЩ

Българската стартираща авиокомпания GullivAir получи тази седмица разрешение да лети по редовни и чартърни полети до САЩ от Министерството на транспорта (DOT) на САЩ. Документацията на DOT разкрива, че превозвачът […]

ЖП транспорт

От Торино до Париж за 3 часа с влак, 3 млн. тира ще изчезнат от пътя (Графика)

03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]