И БСП скочи срещу пороците на тол-системата

От ГЕРБ казват, че новата ТОЛ-система е пътят на реформата, но това е пример как не трябва да се прави, как не трябва да се въвежда нова система. Те показват как се губи доверие в обществото, бизнеса и хората, които трябва да спазват законите.

Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски от парламентарната трибуна. Той цитира думи на Александър Ненков от ГЕРБ от преди година, когато уверява, че приоритет на правителството е ТОЛ-системата да работи от 1 януари 2019 г. за леките коли, а от 16 август за останалите и че колкото повече се бавим, толкова повече приходи ще загубим.

 „Тогава ни излъгаха от тази трибуна. Сега го правят отново и отлагат с още 6 месеца. Къде отидоха тези 1 млрд. приходи, които управляващите очакваха за 2019 г.?“, попита той и коментира, че в зависимост на коя седалка се вози в джипа министър Нанков обещава от 700 млн. лв до 1.2 млрд. лв.

Днес стана ясно, че срещу АПИ и МРРБ и начина, по който се въвежда тол-системата са внесени сигнали в ЕК и Прокуратурата от компанията „Телетол“, чиито договор за доставчик на тол-услуги беше прекратен малко след подписването му.

„Системата за въвеждане на ТОЛ-системата е като системата на управление на държавата”. Това заяви народният представител от ПГ на левицата Дора Янкова. „За голямо съжаление, управляващите, в 4 годишния период откакто тя се въвежда, не бяха искрени с българските граждани и с превозвачите за допълнителните финансови тежести“, обясни тя. Според нея ще има поскъпване на транспорта за граждани и за преминаването на вътрешни товари. Но от тежкотоварните превози, които преминават през държавата, ще загубим стотици милиони.

„Защо трябваше да се изхарчат 200 млн. лв. за нещо, което струва 20 млн. лв.?“, попита още Георги Свиленски. Според него най-добре е експлоатацията да бъде от държавно предприятие. „Сега се говори за изваждане на дейности към частни субекти. 7% ще бъде комисионата, която ще се дава на някой, вместо тези пари да отидат за ремонт и рехабилитация на българските пътища. Комисионите са любима тема на управляващите и където може, трябва да се прокарат“, коментира той. Народният представител подчерта, че се отлага тестовият период, който е трябвало да приключи на 16 август и системата да стартира. „Кой носи отговорност и ще плати ли неустойки? Не сме чули аргументи защо не е приключил и защо чак сега се въвежда“, категоричен е зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“.

 „Държавата ще загуби над 300 млн. лв. до старта на ТОЛ-системата”. Това заяви секретарят на ПГ на „БСП за България“ Димитър Данчев.  Той припомни, че  през 2017г. премиерът Борисов е заплашил, че държавата сама ще построи ТОЛ-системата, ако не успее най-накрая да връчи поръчката за изграждането й. Социалистът обясни, че според депутати от ГЕРБ системата събирала от глоби 30 хил. лв. на ден, а според зам.-министър Нанков всеки ден, в който не работи системата, държава губи 1,5 млн. лв. „Кой носи отговорността за тези пари от пропуснати ползи?”, попита той.

Автомобилен транспорт

БСП вика Аврамова да обясни за липсващи винетки по границите

БСП вика регионалния министър Петя Аврамова в парламента заради хаоса с винетките по границите. Георги Свиленски излезе на трибуната и информира, че на границите ни е спряна продажбата на дългосрочни […]