Камионите масово минават от дизел на природен газ

Алтернативното гориво намалява въглеродните емисии до 95%

Броят на автомобилите на природен газ, които се движат по европейските пътища, вече надхвърля 1.4 милиона. Това отчита последният доклад на Асоциацията за превозни средства с природен и био газ (NGVA Europe) за 2019 г. Зарядната инфраструктура е добре развита и поддържа мрежа от 3665 станции за сгъстен природен газ (CNG) и 214 за втечнен природен газ (LNG). Както автопаркът, така и мрежата от газстанции постоянно се разширяват в цяла Европа, посочват още от Асоциацията.

Компресиран или втечнен (CNG или LNG), природният газ е основно метан, който, освен че се добива от земята, все повече се произвежда и от възобновяеми източници – под формата на биометан и синтетичен природен газ. Природният и възобновяем метан може да се смесва без ограничение, като по този начин се осъществява постепенно и гъвкаво преминаване към въглероден неутралитет, т.е. към нулеви емисии на въглероден диоксид. CNG и LNG технологиите могат да намалят емисиите на парникови газове с до 95%, което представлява важен актив за околна среда и индустрията, изчисляват създателите на доклада.

„Природният газ, използван като транспортно гориво, допринася за комфорта на водача и маршрута с по-ниски нива на шум – до 50% по-малко в сравнение с дизела. В същото време транспортните средства на природен газ са достъпни решения не само за лични автомобили, но и за товарния транспорт“, коментира Андреа Герини, генерален секретар на NGVA Europe.

В това се убедиха и българските транспортни фирми и потребители на логистични услуги, които неотдавна тестваха най-модерните камиони на метан на Scania в първото в България роуд шоу „Устойчивост! Сега и отвъд хоризонта“. В 7 точки в страната те имаха възможност да се запознаят и да изпробват лично възможностите за спестяване, икономическата рентабилност на транспорта на метан и ниския разход на гориво на модерните возила.

„Разходът на гориво на тежкотоварните автомобили на метан, които показахме, е значително по-нисък, в сравнение с дизеловите, при запазени работни характеристики“, каза изпълнителният директор на „Скания България“, Петър Дончев. По думите му пробегът с едно зареждане на резервоара е над 500 км. Клиенти, които ползват камиони на CNG на Scania са изчислили, че спестяването стига между 600 и 1000 лв. на месец при пробег около 10 000 км, а въглеродните емисии могат да бъдат намалени с до 90%, в зависимост от вида алтернативно гориво.

Шведският производител присъства с 9 свои модела камиони и автобуси на метан в Каталога за 2019 г.  на NGVA Europe за автомобилите на природен газ. Каталогът включва съпоставими данни и изчерпателен преглед за рентабилност и ефективност на 68 автомобила, налични на европейския пазар – 23 леки автомобила, 11 леки търговски превозни средства, 13 камиона и 21 автобуса.

Източник: https://www.economic.bg

ЖП транспорт

БДЖ търси под наем 10 локомотива за 25.7 млн. лева

„БДЖ-Пътнически превози“ (БДЖ-ПП) обяви чаканата повече от месец обществена поръчка за наемане на 5 магистрални електрически локомотива с опция за още 5 за срок от две години с възможност са […]

Въздушен транспорт

Местата за паркиране на самолетите свършват заради кризата с корона вируса

Големите авиокомпании вече се борят да намерят места за паркиране, тъй като коронавирусната епидемия намали търсенето на въздушно пътуване. Повече от 10 000 самолета са били „приземени“ от началото на […]

Автомобилен транспорт

В автобусния транспорт ще има много фалити

Бизнесът на автобусните превозвачи почти преустанови дейност за момента. Останаха да се движат отделни автобуси. В републикански мащаб междуобластните автобусни превози „замряха“ почти напълно. Със сигурност ще има фалирали фирми, […]