Камионите ни трудно ще се изтеглят от Италия

Към момента няма официално становище от Италия, че няма да се допускат чужди камиони на територията й заради епидемията от коронавирус. Цялата територия на страната е затворена, а 60 милиона души са под карантина. Много от заводите не работят, заради което родните превозвачески фирми търпят огромни загуби. Опитваме се да изтеглим камионите, но това не става с магическа пръчка, съоб Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи. По думите му, наши шофьори може да останат блокирани в Италия, след като Австрия и Словения затвориха границите си. Словения блокира и пътя към Украйна. Такава мярка обмислят още Румъния и Сърбия. Спря работа и фериботът от Албания, засега все още работи този от Гърция, но не е ясно докога. Ситуацията е динамична, изменя се постоянно. Не е ясно колко камиона са на територията на Ботуша, където бе обявена карантина заради коронавируса, защото половината от фирмите, които оперират там, не са членове на браншовия съюз, каза Лалов. „Сложиха ни под номер 2 по загуби след туризма. Но ударите върху бранша следват един след друг. Първо ни подреди Макрон с пакета „Мобилност“, сега и коронавирусът се стовари върху работата ни. А епидемията няма да стихне, тя тепърва ще се разпростира и в други държави“, добави той. По думите му, голям проблем ще е и поставянето на шофьорите под карантина, когато те се върнат от Италия. Те ще са извън строя две седмици, а някой трябва да плаща разходите за камионите, които са на лизинг.

Търговията губи $320 милиарда  

320 млрд. долара ще загуби глобалната търговия заради коронавируса през първото тримесечие на 2020 г., прогнозират от компанията за застраховане на търговски кредити Euler Hermes. С разрастването на епидемията икономическите ефекти може да се почувстват и в България. Вече намаляват търговските сделки със засегнатите държави, а най-сериозно ударени се очаква да бъдат секторите на туризма, информационни технологии и електроника, свързаните с автомобилната индустрия производства, както и транспортът. Според експертите в световен мащаб 161 млрд. долара по-малко ще бъдат реализирани от експорт на стоки, като основната част от тях е заради намаленото търсене в Китай, а осезаемо се усеща вече и в Италия, и в други европейски държави. Ударът върху туризма ще бъде за 125 млрд. долара, за транспорта – 33 млрд. долара. Като цяло през първото тримесечие глобалната търговия ще се свие с 2.5% на годишна база. Анализаторите отчитат, че загубите само за тримесечие ще са съизмерими с последиците от търговската война между САЩ и Китай през цялата 2019 г. От компанията очакват първите знаци на нормализиране през април, но прогнозират, че през второто тримесечие търговията ще се свие с 1% в сравнение със същия период на миналата година. Очаква се възстановяването да е постепенно и да отнеме време.

standartnews.com

Въздушен транспорт

ГОРЕЩО: Българската авиокомпания GullivAir получи разрешение за директни полети с A330 от София до САЩ

Българската стартираща авиокомпания GullivAir получи тази седмица разрешение да лети по редовни и чартърни полети до САЩ от Министерството на транспорта (DOT) на САЩ. Документацията на DOT разкрива, че превозвачът […]

ЖП транспорт

От Торино до Париж за 3 часа с влак, 3 млн. тира ще изчезнат от пътя (Графика)

03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]