Караянчева, ако някой може да дава разрешения за метрото, това не сте вие от ГЕРБ

Михаил Рангелов

„Като не ви харесва Бойко, не ходете с метрото“, призова протестиращите председателката на парламента Цвета Караянчева. Въпреки, че присвояването на държавни постижения за партийни цели е нормална практика в ГЕРБ, този път известната като ПКП Караянчева демонстрира непознаване освен на географията, така и на историята. Защото заслугата на изграждането и пускането на втория метродиаметър не е на ГЕРБ.

През 2007 година като ресорен репортер във вестник „Класа“ присъствах в Брюксел на приемането на първата оперативна програма „Транспорт“ (2007-2013). Едно от сериозните пера в тази програма бе точно втория лъч на софийското метро. Тогавашния кмет на София Бойко Борисов получи наготово осигурено финансиране, подготвени и подписани проекти, проведени тръжни процедури. И единствената причина вторият метродиаметър да заработи безпроблемно през 2009 година бе фактът, че Бойко Борисов и ГЕРБ нямаха техническата възможност да „бъркат в кацата с меда“. Тяхната единствена функция бе да си извършват процедурите и да не пречат на реализирането на проекта, както успяха да попречат на други проекти по същата програма – например интермодалния терминал в Подуене.

И познайте какво – на официалното откриване на втората линия на метрото един месец след официалното си встъпване в длъжност като министър – председател Бойко Борисов не покани никой от хората, които реално му свършиха всичката работа. Обикновена байганьовска неблагодарност.

Така че, уважаема госпожо Караянчева, ако смятате, че протестиращите им трябва разрешение да пътуват с метрото – пращайте ги на „Позитано“. Оттам със сигурност ще им дадат служебни бележки.

Градски транспорт

БТПП се включва в проект за изграждане на градска железница в София

Българска търговско-промишлена палата (БТПП) се включва в проекти за изграждане на градска железница в София, подобряване услугата в крайградските райони на столицата и скоростни ЖП връзки. Проведе се среща между […]

Автомобилен транспорт

Въпреки COVID-19: Заплатите на шофьорите в столичния транспорт скачат с 10%

„Продължава изпълнението на споразумението, прието през 2019 г., за увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт от 1 март 2021 г. с 10%“. Това бе потвърдено на среща между […]