Китай пусна първия влак с магнитна левитация, „лети“ с 600 км/ч

Kитай пусна днес първия прототип на влак на магнитна възглавница (тип Маглев), развиващ скорост до 600 километра в час. Той излезе от производствената линия на завода в град Циндао в източната провинция Шандун, съобщи Синхуа, цитирано от БТА.

„В момента прототипът е достигнал до статична левитация и е в добро състояние“, коментира Дин Сансан, ръководител на научно-изследователската група и заместник-главент инженер на компанията за строителство на локомотиви и вагони Циндао Сифан (подразделение на железопътната корпорация Си Ер Ер Си – CRRC).

Прототипът ще позволи да се тестват ключови технологии и основни компоненти на високоскоростната система маглев, за да се постави основата за създаването вече на инженерния прототип на влака, заяви Сансан.

Работата по разработката на инженерен прототип с 5 вагона върви по установения ред и се предполага, че той ще излезе от производствената линия през 2020 година, а през 2021 година трябва да са завършени всички необходими тестове и комплексни проверки.

Първата в света действаща жп линия на магнитна възглавница бе изградена в Шанхай през 2004 година, за да свърже международното летище „Пудун“ с метростанцията „Лунян Лу“. Влакът взема разстояние от 30 километра за 7 минути.

10 страни в света разработват влак на магнитна възглавница. Рекордна скорост за пътнически влак бе развита в Япония – там маглев достигна през 2015 година на тестови участък скорост от 603 километра в час.

Uncategorized

20 години Ръководство на корабния трафик в България

Представители на най-големите български и световни организации в морския бранш се събраха в гр. Варна по покана на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“. Поводът е официалното честване на 20-годишнината от установяването […]

ЖП транспорт

Скандално видео: Локомотивите в БДЖ се крепят на тел, канап и тиксо

Скандално видео, публикувано от потребителя Ангел Ангелов във Фейсбук, разбуни духовете в специализираните железничарски групи. Локомотивният машинист е показал състоянието на кабината на превозното средство, в което личат изобретения в […]