Китай разкрива своя железопътен план за 2035 г.

China State Railway Group обяви стратегията си за разширяване на железопътния транспорт, съгласно която мрежата ще достигне 200 000 км, а високоскоростната железопътна мрежа ще има дължина от 70 000 км до 2035 година.

Този ход е част от план, който ще осигури железопътна транспортна връзка за всички градове с население над 200 000 граждани, докато градовете с население над 500 000 ще се възползват от високоскоростни железопътни услуги. Степента на покритие на високоскоростната железопътна връзка в градовете с градско население над 1 милион достига 94,7%.

Стратегията има за цел увеличение с 40% от сегашната 141 400 км железопътна мрежа и удвояване на дължината на железопътната мрежа за високоскоростни влакове, което ще позволи влаковете да се движат със скорост над 250 км / ч.

Китайската държавна железопътна компания заяви, че високоскоростната железопътна мрежа на страната достига 36 000 км. През юли Китай инвестира над 67 милиарда юана (9,67 милиарда щатски долара) в железопътната инфраструктура, което е 3,6% на годишна база. През юли инвестиция в размер на 50 милиарда юана (7 милиарда щатски долара) е заделена за големи и средни проекти, което е 11,3% на годишна база.

Средносрочният и дългосрочен план на железопътната мрежа, разкрит през 2016 г., очертава годишна инвестиция от 800 милиарда юана за разширяване на мрежата на страната. Компанията казва, че мащабът на строителството достигна 70%, като останалите проекти в момента са в процес на изграждане. Планът е насочен към 150 000 км железопътна мрежа до края на 2020 г., от които 30 000 км ще формират железопътната мрежа с висока скорост.

Компанията също така планира да развие железопътната мрежа до 2050 г., което ще създаде наистина гръбнак на транспортната система на страната, предоставяйки надеждни и взаимосвързани железопътни транспортни услуги в Китай.

Китай също ще инвестира за по-нататъшно иновации на своята железопътна система, включваща цялата индустриална верига за доставки за разработване на модерни технологии и продукти. високоскоростната железопътна мрежа ще бъде първата, която ще се възползва от новите технологии и решение, последвана от конвенционалната система за железопътен транспорт.

От началото на годината Китай пусна в търговска експлоатация 1310 км нови железопътни линии, от които 733 км са представени от високоскоростните железопътни линии.

Стратегията за разширяване на железопътния транспорт цели пренасочване на автомобилния трафик към железопътния транспорт и осигуряване на ефективни железопътни връзки през страната. През юли националната компания регистрира 24% увеличение до 207 милиона пътувания. Това е до 39,95 милиона пътувания в сравнение с юни 2020 г. Според компанията са регистрирани 7,9 милиона пътувания на ден.

Източник: https://www.railwaypro.com

Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]