Книжка само срещу 5 часа кормуване

Мераклиите карат 31 часа във всякакви пътни условия на хартия

Кандидат-шофьори успяват да вземат книжка само след 5-6 часа кормуване, записвайки се на евтини курсове за обучение на водачи. Това разкри пред „Телеграф“ вече бившият председател на комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в 43-тото Народно събрание Настимир Ананиев. Изисквания

Законовите разпоредби изискват всеки, който се запише на шофьорски курс, да не бъде допускан до практически изпит, преди да е карал 31 часа. По данни на ексдепутата обаче в интернет масово се предлага да стигнеш до кормуване с изпитващ, който да определи дали отговаряш на изискванията да си шофьор. Цената на услугата е 199 лв. „В момента един инструкторски час е 6 лева. 31 часа по 6 лева са 186 лева. Ако обучението ви е 199 лева, а само този, който ви учи трябва да вземе почти цялата сума, нещо не излиза сметката“, изчисли Настимир Ананиев. И призна, че масово от школите, които предлагат евтини курсове, мамят. „Там се кара по 5-6 часа и те пращат на изпит. Водят се 31 часа само на хартия“, убеден е бившият шеф на транспортната комисия. Опасни Ексдепутатът е категоричен, че шофьорите, придобили свидетелство за правоуправление след само 5-6 часа кормуване, са изключително опасни и неподготвени. „Те не са карали нощем, нито на магистрала, нито при зимни условия“, смята Ананиев. Проверка на „Телеграф“ в интернет установи, че близо 10 школи за бъдещи шофьори предлагат обучение „на промоция“ за 199 лева. Повечето са в София. „Най-евтиният и бърз курс. Кандидат-водачите преминават първоначално тест за координация. Изпитите се заплащат допълнително“, гласят онлайн рекламите.

 

в.Телеграф

Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]