Книжка само срещу 5 часа кормуване

Мераклиите карат 31 часа във всякакви пътни условия на хартия

Кандидат-шофьори успяват да вземат книжка само след 5-6 часа кормуване, записвайки се на евтини курсове за обучение на водачи. Това разкри пред „Телеграф” вече бившият председател на комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в 43-тото Народно събрание Настимир Ананиев. Изисквания

Законовите разпоредби изискват всеки, който се запише на шофьорски курс, да не бъде допускан до практически изпит, преди да е карал 31 часа. По данни на ексдепутата обаче в интернет масово се предлага да стигнеш до кормуване с изпитващ, който да определи дали отговаряш на изискванията да си шофьор. Цената на услугата е 199 лв. „В момента един инструкторски час е 6 лева. 31 часа по 6 лева са 186 лева. Ако обучението ви е 199 лева, а само този, който ви учи трябва да вземе почти цялата сума, нещо не излиза сметката”, изчисли Настимир Ананиев. И призна, че масово от школите, които предлагат евтини курсове, мамят. „Там се кара по 5-6 часа и те пращат на изпит. Водят се 31 часа само на хартия”, убеден е бившият шеф на транспортната комисия. Опасни Ексдепутатът е категоричен, че шофьорите, придобили свидетелство за правоуправление след само 5-6 часа кормуване, са изключително опасни и неподготвени. „Те не са карали нощем, нито на магистрала, нито при зимни условия”, смята Ананиев. Проверка на „Телеграф” в интернет установи, че близо 10 школи за бъдещи шофьори предлагат обучение „на промоция” за 199 лева. Повечето са в София. „Най-евтиният и бърз курс. Кандидат-водачите преминават първоначално тест за координация. Изпитите се заплащат допълнително”, гласят онлайн рекламите.

 

в.Телеграф

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]