Комисията на ЕП не прие българските поправки в пакет „Мобилност“

Нито една поискана поправка от България и периферните страни на ЕС по пакет „Мобилност“ не бе приета на заседанието на транспортната комисия в Европейския парламент, съобщи БНР.

Комисията одобри регламента за командироване на водачите, тяхното време за почивка и каботажа от пакета „Мобилност“.

Членовете на комисията отхвърлиха внесените от българските евродепутати поправки за връщането на камиона в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици, както и за седмичната почивка на водачите.

Пред „Хоризонт“ евродепутатът от Прогресивния алианс на социалистите и демократите Петър Витанов, който е и единствен постоянен член на транспортната комисия от България, заяви:

„За мен този вот не е изненадващ. Ние направихме проучване и сондирахме мнението на нашите колеги от Централна и Западна Европа, които въпреки коронавируса, въпреки новите условия, въпреки ситуацията, на която разчитаха по време на най-тежката част на пандемията на източноевропейските шофьори, не бяха склонни да направят никакъв компромис във вижданията си. Надеждите ни не са свързани толкова с вота днес, нито този, който предстои в пленарна зала“.

Девет страни, от които и България, заявиха, че ще заведат дело срещу пакета в Съда на ЕС веднага след като той получи зелена светлина.

Очаква се и оценката за въздействие върху околната среда от връщането на камионите, която изготвя Европейската комисия.

Депутатите са останали същите, те са представители на новия Европейски парламент и няма нито един, който да не е запознат с казуса „Мобилност“ и няма нито един, който да не е получил съответните указания от своето национално правителство“.

„Нека да кажем, че не очакваме чудеса, но работим за справедливост. Към момента, ако можем да се наречем всички ние – българите от различните партии в Комисията по транспорт, отбор, то нашият отбор е сплотен“.

Вотът в пленарна зала по пакета е предвиден за 8 юли. За да бъдат приети внесените поправки по пакета, в т.ч. и от български евродепутати за връщането на камионите и водачите, е необходимо абсолютно мнозинство, което е малко вероятно да бъде постигнато.

Същевременно от Съюза на международните превозвачи и браншови организации от още шест държави прогнозираха повече вредни емисии и допълнително натоварване на пътищата и границите, ако европейските институции приемат задължителното връщане на камиони в страната на регистрация през 4 седмици.

Открито писмо на превозвачите е изпратено до членовете на Транспортната комисия в Европейския парламент.

Под общата позиция са се подписали фирми от България, Полша, Унгария, Румъния, Литва, Кипър и Малта.

ЖП транспорт

Най-добрите гари в Европа

Железопътният транспорт остава един от най-евтините. А в контекста на пандемията и пътуването на по-къси разстояния е предпочитан пред авиационния, най-малкото поради наличието на повече площ. Consumer Choice Center публикува […]