Копер Порт дигитализира железопътния си трафик

Camco Technologies и Port of Koper подписаха споразумение за предоставяне на железопътна OCR технология за автоматизирана регистрация на увеличаващия се трафик на контейнери и железопътни вагони в пристанището. Camco Technologies ще проектира, инсталира и поддържа новата технология.

Порталът за разпознаване на железопътния транспорт ще позволи автоматичното опис и регистрация на всички контейнери и железопътни вагони, влизащи или напускащи пристанището на Копер. Порталът Camco Technologies Rail е оборудван с вградени AI камери, способни да регистрират контейнер, ИД на ремарке и железопътен вагон, ISO код, информация за теглото и посока на врата. Специализирани двигатели, базирани на конволюционни невронни мрежи и релсова OCR технология веднага започват обработката след придобиване на изображения. Данните се изпращат на операционната система на терминала, увеличавайки цялостната ефективност на терминала. Camco Technologies Rail OCR е реализирано в повече от 100 интермодални терминала.

„С инвестициите по нашия Стратегически бизнес план 2020-2025, силно фокусирани върху внедряването на нови технологии, Port of Koper ще увеличи капацитета и ще предостави ефективни, надеждни и висококачествени услуги на нашите партньори. Убедени сме, че Камко Технолоджис ще ни помогне да постигнем тази цел по пътя на дигиталната трансформация“, каза Rok Grdina, CIO & CQO на Port of Koper.

Проектът се подпомага от програмата За Централна Европа, стартирана на 1 април 2019 г., а Порт Копер е част от пилотния проект comodalce за автоматизирана регистрация на контейнер и железопътна вагона. Проектът Comodalce има за цел да засили сътрудничеството и координацията между заинтересованите страни в областта на мултимодалния товарен транспорт в Централна Европа, като се използват иновативни ИКТ системи. Като част от една от пилотните дейности comodalce, пристанището на Копер ще осигури инструмент за рационализиране и ускоряване на обмена на данни. Оборудването, което ще се осигури от Лука Копер, ще бъде предназначено за отчитане на контейнери и вагони по време на железопътния транспорт от и до пристанището. Interreg Централна Европа съфинансира 85% от дейностите на проекта по проекта Comodalce.

Пристанището на Копер, управлявано от Лука Копер, е основното пристанище на Словения, разположено в северната част на Адриатическо море и Средиземно море. Амбицията на пристанището е да стане водещ доставчик на глобални логистични решения за страните от Централна и Източна Европа. В плана за инвестиции се предвижда да се достигне капацитет над 2 милиона ВЕИ до 2030 г. и ще преследва целта за транспортиране на най-малко 60 % и до 70 % от товара от и до Пристанище Копер с железопътен транспорт. Изграждането на втора железопътна линия между интермодалния терминал „Дивача“ и пристанището на Копер ще бъде в експлоатация до 2026 г. Съществуващата железопътна линия ще бъде ремонтирана, а компанията ще увеличи своя капацитет чрез организационни и информационни технологии.

Източник: Rail OCR technology to enhance rail traffic at the Port of Koper (railwaypro.com)

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]