Копер Порт дигитализира железопътния си трафик

Camco Technologies и Port of Koper подписаха споразумение за предоставяне на железопътна OCR технология за автоматизирана регистрация на увеличаващия се трафик на контейнери и железопътни вагони в пристанището. Camco Technologies ще проектира, инсталира и поддържа новата технология.

Порталът за разпознаване на железопътния транспорт ще позволи автоматичното опис и регистрация на всички контейнери и железопътни вагони, влизащи или напускащи пристанището на Копер. Порталът Camco Technologies Rail е оборудван с вградени AI камери, способни да регистрират контейнер, ИД на ремарке и железопътен вагон, ISO код, информация за теглото и посока на врата. Специализирани двигатели, базирани на конволюционни невронни мрежи и релсова OCR технология веднага започват обработката след придобиване на изображения. Данните се изпращат на операционната система на терминала, увеличавайки цялостната ефективност на терминала. Camco Technologies Rail OCR е реализирано в повече от 100 интермодални терминала.

„С инвестициите по нашия Стратегически бизнес план 2020-2025, силно фокусирани върху внедряването на нови технологии, Port of Koper ще увеличи капацитета и ще предостави ефективни, надеждни и висококачествени услуги на нашите партньори. Убедени сме, че Камко Технолоджис ще ни помогне да постигнем тази цел по пътя на дигиталната трансформация“, каза Rok Grdina, CIO & CQO на Port of Koper.

Проектът се подпомага от програмата За Централна Европа, стартирана на 1 април 2019 г., а Порт Копер е част от пилотния проект comodalce за автоматизирана регистрация на контейнер и железопътна вагона. Проектът Comodalce има за цел да засили сътрудничеството и координацията между заинтересованите страни в областта на мултимодалния товарен транспорт в Централна Европа, като се използват иновативни ИКТ системи. Като част от една от пилотните дейности comodalce, пристанището на Копер ще осигури инструмент за рационализиране и ускоряване на обмена на данни. Оборудването, което ще се осигури от Лука Копер, ще бъде предназначено за отчитане на контейнери и вагони по време на железопътния транспорт от и до пристанището. Interreg Централна Европа съфинансира 85% от дейностите на проекта по проекта Comodalce.

Пристанището на Копер, управлявано от Лука Копер, е основното пристанище на Словения, разположено в северната част на Адриатическо море и Средиземно море. Амбицията на пристанището е да стане водещ доставчик на глобални логистични решения за страните от Централна и Източна Европа. В плана за инвестиции се предвижда да се достигне капацитет над 2 милиона ВЕИ до 2030 г. и ще преследва целта за транспортиране на най-малко 60 % и до 70 % от товара от и до Пристанище Копер с железопътен транспорт. Изграждането на втора железопътна линия между интермодалния терминал „Дивача“ и пристанището на Копер ще бъде в експлоатация до 2026 г. Съществуващата железопътна линия ще бъде ремонтирана, а компанията ще увеличи своя капацитет чрез организационни и информационни технологии.

Източник: Rail OCR technology to enhance rail traffic at the Port of Koper (railwaypro.com)

Автомобилен транспорт

Зелената сделка ще повиши цената на бензина

Предстоящата Зелена сделка и предложението за нови минимални нива на акциза, които Европейската комисия се кани да приеме, ще доведат до това до година и половина – две цените на […]

ЖП транспорт

30 млрд. евро за инфраструктурни проекти, свързващи регионите на ЕС

През изминалата седмица Европейският парламент прие актуализираната програма „Механизъм за свързване на Европа“ и отпусна още средства за транспортни, цифрови и енергийни проекти за периода 2021—2027 г. Актуализираната програма „Механизъм […]