Коридор №8 през крив макарон

Михаил Рангелов

Тези дни в Давос се състоя поредният годишен икономически форум – събитие, на което присъстват най-умните хора на планетата. Освен тях там бе и българския премиер Бойко Борисов. Въпреки че основното събитие за него бе снимката с ухилената до уши Иванка Тръмп, българският премиер се отчете и със среща с турския си колега Чавушоглу. На тази среща Борисов обясни колко важен е за него Коридор №8.

Разбира се със същия успех двамата премиери можеха да обсъдят и прогнозата за времето, най-малкото поне за нея има шансове да се сбъдне. За коридор №8 те са съвсем минимални. Защото правителството на България – страната, която на теория би трябвало да бъде най-заинтересована от реализацията на вече бившия Коридор 8 не полага никакви усилия.

Само за сравнение – по време на европредседателството си Румъния успя да договори изграждането на един от важните коридори, които преминават през територията й – Виа Карпатия. С лобизъм и подкрепа от съседните държави като Полша.

По време на българското председателство вместо да си постави за задача включването на коридор 8 в основната европейска мрежа, премиерът Бойко Борисов се занимаваше с куп неща, които имаха абсолютно нулев ефект като например опита да се пробута западната ни съседка Македония в ЕС, за което получи като резултат само пореден скандал около общата ни история.

В продължение на години докато Румъния и Гърция правиха всичко възможно да вкарат всяка паланка или рибарско пристанище в основната европейска мрежа, пристанище Варна не само че остана извън нея, но и никой не направи опит да коригира тази несправедливост. Именно тази политика или по скоро липса на политика е и причината магистрала „Хемус“ да се прави с пари от бюджета. Защото никой няма да даде на България да връзва с Европа град като Варна, чието пристанище буквално липсва на европейската карта.

Нека да не забравяме и върха на черешката, когато Борисов се съгласи на Гръцкото предложение за изграждане на транспортния коридор Александруполис – Бургас. След като правителството застана на страната на конкурентния коридор за какъв интерес можем да говорим? Разбира се простимо е ако Борисов не познава транспортните коридори, това е задължение на неговите съветници и на цялото транспортно министерство. В нормалните държави за подобно поведение щяха да хвърчат оставки. В България заинтересуваните политици и служители просто се почесват зад ушите. И си пускат поредния пасианс на компютъра…

Автомобилен транспорт

Oтхвърлиха поправките по пакет „Мобилност“, българия завежда дело в Съда на ЕС

С голямо мнозинство на второ четене бяха отхвърлени поправките, внесени от българските евродепутати и техни колеги по пакета за международните превози. Преходният период е година и половина. След това камионите […]

Воден транспорт

Русия настъпва в Арктика, строи най-мощния ледоразбивач в света

Руското правителство има огромни амбиции за Арктика. Въпреки предизвикателната глобална икономическа среда заради кризата с коронавируса, Кремъл планира да построи поне пет нови ледоразбивача, които според премиера Михаил Мишустин ще […]

ЖП транспорт

ПРОМЯНА НА ДАТА НА КОНФЕРЕНЦИЯ IRFC 2020

В светлината на развитието на ситуацията по отношение на разпространението на коронавирусния COVID-19 в Европа, датата на международната конференция IRFC 2020 (Международен железопътен форум и конференция) беше отложена за дата […]