Коронавирусът приземи над 90% от българската авиация

Коронавирусът приземи над 90% от регистрираните у нас авиокомпании. Ако до края на март те все още изпълняваха доста полети – както редовни, така и чартърни, то през април чартърите напълно изчезнаха, а редовните полети се свиха до под 25%. Това сочат данните за полетната информация на четирите основни международни летища у нас – София, Варна, Бургас и Пловдив, както и информация от самите авиокомпании.

Единствено флагманът на българската гражданска авиация – Bulgaria Air, която през последните години прави всичко възможно да задържи поне 10% от българския авиопазар от агресивните атаки на големите западни авиокомпании и нискотарифните превозвачи, продължава да изпълнява полети. Ако допреди кризата с коронавируса обаче тя обслужваше 22 дестинации, то вече повече от месец изпълнява средно между 3 и 6 двойни полета дневно (б.р. – отиване и връщане). В събота, 16 май, например, самолети на Bulgaria Air излетяха само за Лондон, Амстердам, Париж, Рим, Нант и Мадрид и съответно кацнаха от Варна, Амстердам, Лондон, Париж, Рим и Мадрид. На 17 май, неделя, самолети на авиокомпанията излетяха за Лондон, Амстердам, Париж, Цюрих/Прага, Брюксел/Виена и Варна и се върнаха от същите градове (без Варна).

При това положение в Bulgaria Air тече процес на преструктуриране, научи Economic.bg. Напуснал е дългогодишният изпълнителен директор капитан Янко Георгиев. Според осведомени след 10 години начело на националния превозвач той е решил да си почине и да се порадва на семейството си.

Тръгнал си е и бившият главен пилот и летателен директор капитан Йовко Йоцев. От всичките малко над 20 екипажа на „Еърбъс“ в момента в авиокомпанията работят само пет, което е логично с оглед намалелия около ¾ обем на полетите.

Изцяло приземена е най-голямата българска чартърна авиокомпания – Bulgarian Air Charter. Принципно тя оперира с 15 самолета – девет MD 82 и шест – Airbus A320, които се обслужват от около 50 екипажа. По последна информация никой от екипажите не е освободен, като те получават част от възнагражденията си.

След като преди около три седмици върна последния си самолет от Индия, с който докара около 180 изостанали българи и други европейци от Дубай, окончателно спря полетите си и другата ни традиционно голяма и сериозна чартърна авиокомпания – BHAir.

Същото се отнася и за останалите по-малки чартърни превозвачи.

Всички авиокомпании очакват като спасителен пояс откриването на летния туристически сезон и помощта от 35 евро на седалка за чартърните полети, за да се съвземат след кризата от коронавируса.

Единственото изключение е Cargo Air, която, макар и изцяло българска, не обслужва българския авиопазар. Ръководената от известния авиационен ас Константин Тасков авиокомпания притежава 12 самолета Boeing 737 – карго вариант, базирани в Централна Европа. Тя има сключен дългосрочен договор с DHL и продължава да изпълнява много полети с пратки в целия свят.

Източник: https://www.economic.bg

Автомобилен транспорт

„Капитал“: Голямата тол схема: държавата подари системата на Kapsch

След няколко години увъртане държавата в лицето на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) окончателно вдигна ръце от системата за електронни винетки и тол такси и я „подари“ на частна фирма. Това […]

Въздушен транспорт

Летище София уволни служител за коментар „Оставка!” под лайв стрийм на Борисов

Държавното Летище „София” е уволнило нелоялен към правителството служител за коментар “Оставка” под пост на премиера Борисов. Това стана ясно от сигнал на Михаел Христов до „Биволъ”. До неотдавна той […]

ЖП транспорт

Стартира модернизацията и на ключовия железопътен участък Костенец-Септември

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски даде старт на строителните дейности  за модернизация на железопътния участък Костенец-Септември, част от проект „Модернизация на железопътна линия София-Пловдив“. Събитието се състоя на […]