Коронавирусът сви с 60% пътниците на БДЖ


Коронавирусът сви с 60% пътниците на БДЖ

Спалните вагони на компанията пътуват до морето при спазване на противоепидемичните мерки

Белчо Цанев  10:46 06.07.2020  , 663 преглеждания         Share  

Епидемията от коронавируса и наложените ограничения по време на извънредното положение удариха сериозно „БДЖ – Пътнически превози“ (БДЖ-ПП). С около 60% е намалял броят на пътуващите с влакове в страната през първите 5 месеца на годината в сравнение със същия период на 2019 г., отчетоха от компанията по запитване на Economic.bg. Спадът изглежда още по-сериозен на фона на отчетения над 5% ръст на пътуващите с влак през януари и февруари 2020 г. спрямо същите два месеца на 2019 г.

„Сравнението на първите пет месеца на 2020 г. със същия период на предходната година няма да е коректно съпоставимо предвид ситуацията с въведеното извънредно положение и ограничаване на пътуванията, което неизбежно доведе до спад в броя на пътуващите“, коментираха от централата на БДЖ-ПП и допълниха: „От 13 май до момента се наблюдава поетапно завръщане на пътниците във влаковете“.

За завръщането на пътниците към влаковете допринася и услугата „пътуване в спален вагон“, която е удобна и поради това се предпочита от доста пътници. Движението на спалните вагони не е спирано дори и по време на извънредното положение между 13 мат и 13 май, но рядко се използваше поради ограниченията за пътуване между областните градове. Поради въведените мерки срещу разпространението на COVID-19 спалните вагони се движат с ограничаване на до двама пътници в спална кабина, като изключение се прави единствено при пътуванията на семейства. Веднага след напускането на пътниците БДЖ-ПП предприема мерки по дезинфекциране на спалните вагони, като допълнително се третират всички контактни повърхности. Освен това всекидневно се почистват и дезинфекцират филтрите на климатичната система на вагоните – спални и пътнически, уверяват от жп превозвача.

От всичките 30 спални вагона, които БДЖ-ПП закупи преди години от Турция, 23 са годни за експлоатация, а останалите 7 чакат за ремонт поради различни проблеми, отчетоха от компанията. 16 спални вагона обслужват направленията София – Варна – София, София – Бургас – София и Пловдив – Варна – Пловдив.

Заради извършваните от НК „Железопътна инфраструктура“ мащабни ремонтни дейности по жп тунела „Козница“ по подбалканската линия е спряно движението на нощния влак между София и Варна. Поради това спалният вагон, който обслужва пътуващите за Добрич, се прикачва към композицията на нощния влак София – Г. Оряховица – Варна.

Според ръководството на БДЖ-ПП търсенето на услугата „пътуване във спален вагон“ е постоянно и особено през летния сезон е предпочитано средство за пътуване при семейна почивка“. Поради това през лятото местата в спалните вагони често се изчерпват 2-3 седмици преди самото пътуване, предупредиха от компанията.

БДЖ-ПП продължава да предоставя и услугата „превоз на велосипеди“, като от дружеството увериха, че тя никога не е прекъсвана. Компанията традиционно партнира на велосипедни клубове и инициатори на състезания за групов превоз на велосипеди със специализирани вагони.

Що се отнася до нощния превоз на леки коли до морето, от БДЖ-ПП обясниха, че от години не разполагат със специализирани вагон-платформи за превоз на автомобили, поради което тази услуга много отдавна не се предлага от компанията.

Източник: Economic.bg

Автомобилен транспорт

Отлагат „Пакет Мобилност“ до края на октомври

Прилагането на „Пакет Мобилност“ по отношение на спорните въпроси се отлага до края на октомври. Това е второто „негласно удължаване на периода, в който фирмите няма да бъдат санкционирани за […]

ЖП транспорт

ВТУ „Т. Каблешков“ откри новата учебна година с иновативна лаборатория

На 14.09.2020г., в рамките на тържеството по случай откриването на новата академична учебна година, във Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“ бе официално открита специализирана лаборатория по “Технически средства за управление […]

ЖП транспорт

Освобождават жп операторите от инфраструктурни такси

Представителите на държавите членки в Съвета се споразумяха за мандат във връзка с предложението за даване на възможност на страните да подпомогнат сектора чрез освобождаване на железопътните дружества от определени инфраструктурни такси. Същевременно […]