Красимир Папукчийски: Започват спешни мерки за стабилизиране на БДЖ

Започват спешни мерки за стабилизиране на БДЖ. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски на проведен брифинг днес.

„Данните от проверката на БДЖ показват, че от началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или повече от 12 дни на територията на страната те не са се движели. Това са изключително тревожни констатации за изпълнението на услугата по договора на дружеството с държавата за превоз на пътници“, каза зам.-министър Папукчийски. Той допълни, че генерираните закъснения на ежедневна база са между 1000 и 1800 минути. Установенo е и системно допускане на лоша хигиена и поддръжка на подвижния състав.

Зам.-министър Папукчийски съобщи, че седем от общо петнадесетте нови локомотиви Сименс Смартрон са спрени от движение. Предстои и още един да бъде спрян. През януари една седемнадесетгодишна мотриса Сименс Дезиро е нарязана за скрап, въпреки че експлоатационният ѝ живот е между 30 и 35 години. „Това е резултатът от неупражняването на контрол и безхаберното отношение от страна на БДЖ“, посочи Папукчийски.

„Разпоредил съм на ръководството на БДЖ да предприемат незабавни мерки за спешно ремонтиране на локомотиви и вагони, така че графикът за движение на влаковете да бъде покрит на 100%. Установих, че голяма част от помещенията за почивка на служителите не са поддържани и са в много лошо състояние, за което също съм наредил спешни действия, като това трябва да бъде изпълнено до края на септември“, категоричен бе зам.-министър Папукчийски.

Красимир Папукчийски обяви, че „БДЖ-Товарни превози“ също е в лошо състояние. Просрочените и невзетите вземания на дружеството възлизат на 23 млн. лева, а ремонтни дейности на вагони и локомотиви са забавени. „Компанията няма капацитет и не е готова да оперира на интермодалните терминали за товари, като се забелязва и отлив на товародатели“, заяви заместник-министърът.

Красимир Папукчийски изтъкна, че до това състояниe на БДЖ се е стигнало поради занижения контрол от страна на ръководството на дружеството върху изпълнението на договорите за ремонт на подвижния състав.

Относно вливането на дружествата в национална компания Красимир Папукчийски отбеляза, че това решение е взето без да бъде изготвен необходимият анализ за ефектите и последиците от това действие. Това се потвърждава и от получен документ от БДЖ, в който се предлага да бъде забавено вливането въпреки заповедта на предишния министър.

Автомобилен транспорт

Михаил Рангелов, главен редактор на Транспортал: За Украйна ще има план за възстановяване след войната, България задължително трябва да се включи в него

След приключването на войната в Украйна ще има нов план „Маршал“ за възстановяването на разрушенията. Средствата ще бъдат много големи и политиците в България задължително трябва да ни включат в […]

ЖП транспорт

ЕК одобри Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 беше одобрена днес от Европейската комисия. Това е първата голяма инфраструктурна програма за България, която е приета от Европейската комисия. Бюджетът на програмата е приблизително 1.61 […]

Воден транспорт

Турция вдига петкратно таксите за кораби през Босфора, транспортният министър с остра реакция след сигнал от бизнеса

България има само десет дни за реакция срещу решението на Турция да вдигне петкратно таксите за преминаване през Босфора, коментира пред Транспортал Стоян Новаков, бивш транспортен заместник-министър в правителството на […]