Красимир Папукчийски: Започват спешни мерки за стабилизиране на БДЖ

Започват спешни мерки за стабилизиране на БДЖ. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски на проведен брифинг днес.

„Данните от проверката на БДЖ показват, че от началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или повече от 12 дни на територията на страната те не са се движели. Това са изключително тревожни констатации за изпълнението на услугата по договора на дружеството с държавата за превоз на пътници“, каза зам.-министър Папукчийски. Той допълни, че генерираните закъснения на ежедневна база са между 1000 и 1800 минути. Установенo е и системно допускане на лоша хигиена и поддръжка на подвижния състав.

Зам.-министър Папукчийски съобщи, че седем от общо петнадесетте нови локомотиви Сименс Смартрон са спрени от движение. Предстои и още един да бъде спрян. През януари една седемнадесетгодишна мотриса Сименс Дезиро е нарязана за скрап, въпреки че експлоатационният ѝ живот е между 30 и 35 години. „Това е резултатът от неупражняването на контрол и безхаберното отношение от страна на БДЖ“, посочи Папукчийски.

„Разпоредил съм на ръководството на БДЖ да предприемат незабавни мерки за спешно ремонтиране на локомотиви и вагони, така че графикът за движение на влаковете да бъде покрит на 100%. Установих, че голяма част от помещенията за почивка на служителите не са поддържани и са в много лошо състояние, за което също съм наредил спешни действия, като това трябва да бъде изпълнено до края на септември“, категоричен бе зам.-министър Папукчийски.

Красимир Папукчийски обяви, че „БДЖ-Товарни превози“ също е в лошо състояние. Просрочените и невзетите вземания на дружеството възлизат на 23 млн. лева, а ремонтни дейности на вагони и локомотиви са забавени. „Компанията няма капацитет и не е готова да оперира на интермодалните терминали за товари, като се забелязва и отлив на товародатели“, заяви заместник-министърът.

Красимир Папукчийски изтъкна, че до това състояниe на БДЖ се е стигнало поради занижения контрол от страна на ръководството на дружеството върху изпълнението на договорите за ремонт на подвижния състав.

Относно вливането на дружествата в национална компания Красимир Папукчийски отбеляза, че това решение е взето без да бъде изготвен необходимият анализ за ефектите и последиците от това действие. Това се потвърждава и от получен документ от БДЖ, в който се предлага да бъде забавено вливането въпреки заповедта на предишния министър.

Автомобилен транспорт

Вицепремиерът Христо Алексиев разпореди проверка за завишените цени на ученически карти по линията Слънчев Бряг – Бургас

февруари 6, 2023

Заместник министър-председателят по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев разпореди проверка по случая с новите по-високи цени на ученическите карти по автобусната линия Слънчев бряг – […]

ЖП транспорт

Стартира строителството на три надлеза в жп участъка Церковски – Черноград

февруари 2, 2023

Ръководителят на проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“ даде старт на строителството на още три нови надлеза по направлението Пловдив-Бургас. Обектите представляват пътни надлези, продължения на местни селскостопански […]

Воден транспорт

В неизвестност е 70-годишен капитан, паднал зад борда на български кораб край Русе

януари 26, 2023

В неизвестност е 70-годишният капитан на м/к “Валмар”, който пада зад борда в тежка метеообстановка във водите на р. Дунав край с. Сандрово, общ. Русе. Плавателният съд е част от […]