Лепавцов: Ако има Коридор №8, РСМ и България ще живеят по-добре

Коридор №8 свързва две от моретата – Черно и Адриатическо – в инициативата „Триморие“, която се председателства от България в момента. Това заяви в интервю за БГНЕС Андрей Лепавцов, бивш посланик на РС Македония в Европейския съюз.

Той подчерта, че като част от бивша Югославия Македония не е имала самостоятелна транспортна политика, а решенията са се взимали в Белград, а там не е имало воля България и Македония да се свържат.

„Това беше пагубно за нас. Особено го почувствахме в периода 1993-1995 г., когато ни беше наложена блокада и тогава България ни помогна. Ако тогава имахме Коридор №8, щяхме да живеем много по-добре“, припомни посланик Лепавцов.

През първите години на независимостта в Скопие все още не са били наясно дали трябва да се свържат транспортно с България.

„Днес някои хора може би още разсъждават така. Мисля, обаче, че това време отминава. Като експерти и политици сме наясно, че връзката с България трябва да бъде силна, за да може нашите икономики и човешки отношения да се развиват и увеличават“, каза той.

„Едно време имаше бариери между нас, но вече не е така. Ние интензивно, независимо кой е на власт у нас – ВМРО-ДПМНЕ или СДСМ – работим за осъществяването на Коридор №8. Започнахме рехабилитация и строеж на магистрала от Куманово към българската граница. Рехабилитират се стари или се строят нови пътища към трите гранични пункта, за да имаме по-добра и по-бърза връзка с България“, каза посланик Лепавцов.

Според него днес проблемите при изграждането на транспортните връзки на РС Македония както с България, така и с Албания са свързани преди всичко с липсата на финансиране и слабата евроинтеграция на неговата страна. Ако ние бяхме член на ЕС, сигурно можехме да направим много повече с предприсъединителните фондове и нямаше да сме в това положение, заяви посланик Лепавцов.

Автомобилен транспорт

Зелената сделка ще повиши цената на бензина

Предстоящата Зелена сделка и предложението за нови минимални нива на акциза, които Европейската комисия се кани да приеме, ще доведат до това до година и половина – две цените на […]

ЖП транспорт

30 млрд. евро за инфраструктурни проекти, свързващи регионите на ЕС

През изминалата седмица Европейският парламент прие актуализираната програма „Механизъм за свързване на Европа“ и отпусна още средства за транспортни, цифрови и енергийни проекти за периода 2021—2027 г. Актуализираната програма „Механизъм […]