Летище София остава без ръководство

В петък, 2 април, изтича последния работен ден на сегашния изпълнителен директор на държавното дружество „Летище София“ ЕАД – Владимир Рапонджиев. Пред своите подчинени той е заявил категорично, че който и да го моли – няма да остане в аеропорта нито ден повече. Освен това, преди около две седмици си тръгна и Мая Андреев – член на Съвета на директорите на дружеството, защото изтече тримесечното ѝ предизвестие за напускане.

Така ръководството на „Летище София“ ЕАД, което в течение на почти 4 години не направи нищо както за развитието на аеропорта, така и за запазване на състоянието, в което го прие, окончателно го изостави. През този дълъг период, вместо да разработи инвестиционна програма, водеща до повишаване качеството на услугите и увеличаване на приходите, въпросното ръководство направи точно обратното – намали драстично летищните такси, считано от 1 януари 2019 година. „Хитроумен“ ход, който го принуди да връща пари на опериращите авиокомпании, а нас остави да се чудим дали целта не е била точно такава – състоянието на летището

да бъде влошено до такава степен,

че то да бъде отдадено на концесия? Въпрос, на който би бил редно  компетентните органи да потърсят адекватен отговор.

Сега ръководството си тръгва преди да е ясно дали концесионерът ще плати предварителната сума от 550 млн. лв. без ДДС и ще поеме управлението.

Единственият вариант – в сряда (31 март) Министерският съвет гласува решение за изменение на концесионния договор, в четвъртък концесионерът плаща авансовата вноска като поп, а в петък поема управлението от все още директора Владимир Рапонджиев – е невъзможен. Но не заради изключително съкратения срок, през който трябва да се случат нещата – три работни дни, а по друга една причина. Представителите на оператора, който стопанисва летище Мюнхен и с когото концесионерът има договор за управлението на нашия аеропорт,

преди няколко дни са си заминали за Германия.

Според едни – те са си тръгнали до изясняване на ситуацията с концесията на летище София, а според други – просто са се прибрали за католическите великденски празници (28 март – 4 април).

Въпросът е сериозен, тъй като на оперативните мениджъри вече е било разпоредено спешно да изготвят 9-месечен план за развитието на летището, който обхваща периода 1 април – 31 декември 2021 година. А това (ако човек разсъждава логично, а не правилно, разбира се) означава… най-малко две „неща“: или историята с концесията е напът да се разсъхне, или операторът на мюнхенското летище не иска да участва в софийската бутафория. Защото няма никаква логика, ако всичко си е окей, провалили се нашенци да съветват успели германци.

Ще видим, дано този път се окажем лоши пророци…

banker.bg

ЖП транспорт

БДЖ подписали договор за милиони, по който АОП е дала негативно становище

Редица нарушения са установени от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията по т. нар. проект „Сокол“, при който БДЖ възложи ремонта на 15 стари вагона срещу 26,7 милиона лева […]

ЖП транспорт

Поскъпването на жп пътя

Цените за ползване на железопътната инфраструктура са се увеличили от февруари тази година със 7-8% Третото управление на ГЕРБ в транспорта ще бъде запомнено с масовото увеличаване на таксите по […]