Манол Генов, депутат от БСП: Парите от тол системата отиват за изхранване на стотици партийни назначения и подбрани фирми

  • Господин Генов, доволен ли сте от отговора на министър Аврамова за тол – системата и за реализираните приходи от нея?
  • Определено не съм доволен. Сумата от приходите от 103 млн. лв. за 9 месеца е смешна в сравнение с амбициите, с които системата стартира. Освен това ние чухме куп приказки за приходите, но никой не каза нищо за раходите.
  • От Агенцията обявиха, че разходите на тол управлението са около 2 млн. лв. на месец. Това не е чак толкова много?
  • Това са 24 млн. лв. годишно вероятно само за заплати и гориво на автомобилите на тези няколкостотин инспектора, които бяха назначени. Но нека да добавим, че има поддръжка на няколкостотин рамки, които бяха монтирани, такси за GPS услуги, да не забравим за 7%, които се отчисляват към доставчиците на услуги напълно законно. А какво да кажем към тези 26 милиона годишно, които се предвижда да бъдат давани на КАПШ за мониторинг, консултации и опериране на системата – дейност, която по закон трябва да се извършва от пътната агенция. По прости сметки разходите могат да надминат 50% от приходите от тол системата. Реално вместо да се получат повече пари за ремонт на пътища, парите ще отидат за изхранване на стотици партийни назначения и подбрани фирми.
  • Какво смятате да да предприемете от БСП след този отговор на министър Аврамова?
  • На първо място поискахме процедура по изслушване следващия петък. Всяка парламентарна група ще има право на по 2 въпроса. Надявам се да получим точна информация освен за приходити и за разходите на тол системата.

Смятаме и да поискаме от АДФИ да извърши одит на пътната агенция и в частност на тол управлението., но това вече зависи от самата агенция, която има право на ограничен брой извънпланови проверки.

  • Смятате ли да искате отговорност  за нарушенията в тол системата?
  • За цялата неразбория трябва да бъде понесена политическа отговорност от създателите на системата от ГЕРБ. Колкото до наказателната отговорност – на мен лично ми е много съмнителен този анекс за мониторинг за 140 млн. лв. през следващите 5 години, за който така много са се разбързали от пътната агенция. Според министър Аврамова този анекс още не е подписан. Ние много внимателно ще следим този казус и ако открием нарушения ще сезираме компетентните органи.
ЖП транспорт

Най-добрите гари в Европа

Железопътният транспорт остава един от най-евтините. А в контекста на пандемията и пътуването на по-къси разстояния е предпочитан пред авиационния, най-малкото поради наличието на повече площ. Consumer Choice Center публикува […]