Министър Алексиев даде БДЖ на прокуратурата заради два скандални договора

Изпратих двата одитни доклада за договорите на БДЖ за ремонт на мотриси и вагони с „Алстом“ и завода в Дряново до Прокуратурата. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев, след като извърши инспекция в Локомотивно депо София.

Министърът констатира за пореден път, че основният ремонт на мотрисите изобщо не е извършен според изискванията, а това което се представя за изпълнено е абсолютно некачествено.

„На 4-ти октомври присъствах на вкарването на първата мотриса за основен ремонт. По договор и приет график, този ремонт трябваше да бъде завършен до 4-ти декември. Дадох известно време отсрочка и сега идвам отново, за да проверя какво е свършено. Крайно съм разочарован от това, което виждам. Два месеца по-късно установявам, че ремонтите не са изпълнени дори на 50%“, отбеляза Алексиев.

„Разпоредил съм на БДЖ да наложат неустойки и ще проверя дали това е изпълнено“, каза министърът.

По думите му изпълнителят на договора „Алстом“ извършва предимно техническа поддръжка, което поражда съмнение за източването на значителни средства. Министър Алексиев обясни, че общо целият договор е на стойност 137 млн. лева като 100 млн. лева от тях са за текуща поддръжка.

„По този начин изпълнителят на договора не реализира никакви основни ремонти, което е много важно при положение, че тези влакове са с много голям надпробег. Поради всички тези нарушения и много индикатори за измама, които ощетяват държавата, договорът с „Алстом“ е даден на Прокуратурата с мое официално писмо“, заяви Алексиев.

Същата е съдбата и на скандалният договор с жп завода в Дряново за ремонта на 40-годишни вагони на баснословна цена, за който OFFNews пръв разказа. 

„Заради съмнения за фалшификация и измама, другият договор, сключен със завода в Дряново за ремонт на 15 пътнически вагона, също е пратен на Прокуратурата“, посочи министърът.

Той отбеляза, че според одитната проверка не е ясно как е определена цената за ремонт на един вагон, която е много висока, ремонтът е възложен без процедура и без документация.

„Ощетяването на държавата е много сериозно. Открити са много нарушения, както и фалшификация на документи и дори няма предварителна оферта“, уточни Алексиев.

Министърът каза, че цената е тотално завишена с опит за изфабрикуване на документи със стари дати, за да се прикрие това, което са извършили като ремонти.

„Този договор предстои да бъде разследван от Прокуратурата на базата на конкретните факти и доказателства, които са предоставени, както и ще се търси отговорност на ръководство на БДЖ, по време на което договорът е сключен“, заяви Христо Алексиев.

Offnews.bg

Автомобилен транспорт

Михаил Рангелов, главен редактор на Транспортал: За Украйна ще има план за възстановяване след войната, България задължително трябва да се включи в него

След приключването на войната в Украйна ще има нов план „Маршал“ за възстановяването на разрушенията. Средствата ще бъдат много големи и политиците в България задължително трябва да ни включат в […]

ЖП транспорт

ЕК одобри Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 беше одобрена днес от Европейската комисия. Това е първата голяма инфраструктурна програма за България, която е приета от Европейската комисия. Бюджетът на програмата е приблизително 1.61 […]

Воден транспорт

Турция вдига петкратно таксите за кораби през Босфора, транспортният министър с остра реакция след сигнал от бизнеса

България има само десет дни за реакция срещу решението на Турция да вдигне петкратно таксите за преминаване през Босфора, коментира пред Транспортал Стоян Новаков, бивш транспортен заместник-министър в правителството на […]