Министър не знае защо руска фирма разширява каналите към пристанището на Доган

Нямам информация как се е стигнало до сключване на договор с „Гидрострой“, която е ангажирана с разширяването и удълбаването на каналите към пристанището на почетвния председател на ДПС Ахмед Доган. Това заяви служебният транспортен министър Георги Тодоров по време на изслушването му в парламента.

Той посочби, че каналите осигуряват достъп на корабите от Черно море до почти всички терминали на пристанище Варна, като най-големият терминал е във „Варна-запад“. Поддържанвето на каналите било задължение на държавното предприятие “Пристанищна инфраструктура” (ТСВ). То изготвило документация за обществена поръчка и я възлажоло по прозедурата ин хаус на “Транспортно строителство и възстановяване” на 9 август 2019 година.

Общата цена на сторазумението между дружества е 417,8 млн. лв. От ТСВ било отправено предложение за изпращане на оферта за изпълнение на проектиране и изграждане на удълбочаване на канал 1 и 2 до 4 компании. За изпълнител се избира „Есбилд“. Съдружници там са „Семремонт“ ЕООД и „ЕИС строителна компания“ ЕООД. Как се стигнало до договор с “Гидстрой” нямам информация, посои Тодоров. Според него няма решение на борда на директорите на  “Пристанищна инфраструктура” за превъзлагане поръчката към ТСВ.

24 часа

ЖП транспорт

В БТПП бяха дискутирани високи технологии в железопътния транспорт с акцент ускорената цифровизация на бранша

Председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов и президентът на КТ „Подкрепа” инж. Димитър Манолов откриха и участваха в експертно обсъждане, посветено на „Европейска система за управление на влаковото движение” […]