Михаил Рангелов: Компромис от ЕП за превозвачите или България да свали едностранно санкциите към Русия

Европейската комисия отхвърли исканията на българските превозвачи за компромисен вариант  по пакета Мобилност 1. Нито едно от предложенията не беше прието. В сила остават изискванията, на които нашите превозвачи се противопоставят, а именно – превозното средство да се връща на всеки 4 седмици в страната, в която е регистрирано. Забранява се и на шофьорите да прекарват 45 часовата си почивка в камионите. Заседанието на транспортната комисия в Брюксел беше съпътствано с протест на българските превозвачи, той започна в 9 ч. и до момента продължава, с участието на 360 шофьори, които пристигнаха с 2 чартърни полета в белгийската столица. Съвместна декларация на бранша, подкрепена от колегите им от Литва, Полша, Румъния, Словения,  Унгария, Хърватия се казва, че изискванията са дискриминационни, поставят в неконкурентна позиция в бранша шофьорите от Източна Европа и нарушават европейското законодателство, като ограничават правото за свободно движение на стоки и хора в ЕС. Окончателно решение ще вземе Европейският парламент. Междувременно държавният глава Румен Радев изпрати писмо до председателя на ЕП. 

„Остава единствено гласуването по исканията на българските превозвачи в Европейския парламент. Трябва да се предприемат всякакви процедурни хватки, за да може гласуването на проблема да остане за следващия европарламент, когато се надяваме да има по-добри условия в наша полза. Освен това правителството ни трябва да спре да се държи като „мека Мара“ и „да тропне по масата“. Това каза Михаил Рангелов, директор Медии на форум за Балкански транспорт и инфраструктура, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова

„Нашите превозвачи от много време имаха 3 дестинации – едната бе в Близкия изток, където сега се водят войни и не може да се кара, другата беше към Русия и бившите съветски републики, където заради ембаргото не можем да возим товари и третата дестинация е в Западна Европа. След като ни отнемат и възможността да доставяме товари в Западна Европа, предстоят фалити.  Затова трябва правителството да постави ултимативно искане – да се приемат нашите искания, в текстове, а ако това не стане ние едностранно ще свалим санкциите и относно превоз на товари към Русия. Вярно е, че това е крайно решение, но трябва да се използват всички позволени и непозволени средства на дипломацията. Защото ако това не стане, въпреки че официално не се коментира, всички големи фирми на българските превозвачи ще изнесат офисите си в Западна Европа. Което означава, че 17 % от българския БВП ще станат част от френския или немския БВП“, каза в коментара си по проблема Рангелов.

При неблагоприятно решение на проблема с исканията на българските превозвачи по пакета „Мобилност“ може да се стигне до влизането в Европейския парламент на антиевропейска партия с представители от България, посочи още в коментара си Рангелов.

Гледайте повече във видео материала.

Анализи

Какво означава предстоящата либерализация на жп транспорта за новата програма на БДЖ

Новото ръководство на БДЖ представи приоритетите в новата икономическа програма на холдинга. Една от новините е свързана с недостига на железопътни вагони, който компанията изпитва, а решението на управата й е да […]