Мост над река Амур свърза Русия и Китай

Нов мост вече свързва Русия и Китай. Двете части на ключовото съоръжение се срещнаха преди броени дни, а пътната връзка през река Амур ще бъде официално открита през април 2020 г.

Двете страни на моста са били съединени на 31 май, според китайската държавна информационна агенция Синхуа.

Новият мост свързва град Благовещенск в Далечния изток на Русия с град Хейхе в североизточен Китай. Двата града са изправени един срещу друг през широката река, която е известна в Китай като Хейлунцзян.

В момента те са свързани с фериботи през лятото и плаващ мост на реката през зимата, пише „Индипендънт“.

Изграждането на моста е предложено за първи път от Китай и Русия още през 1988 г., но строителството започва чак през декември 2016 г.

Министърът на развитието на руския Далечен Изток Александър Козлов заяви, че мостът „трябва да бъде изграден изцяло през декември 2019 г.“, което ще позволи откриването му през април 2020 г.

Мостът е дълъг малко повече от километър и е ключова връзка между магистралните системи на двете страни. Общите разходи са около 2,5 милиарда юана (285 милиона паунда). Русия плаща 70% от тях.

Поради екстремния зимен студ, стоманените греди са направени да издържат на температури минус 60°С.

Economic.bg

Автомобилен транспорт

Георги Свиленски, БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“

Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция, предаде репортер на […]

Воден транспорт

Изключиха българския морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум

България е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижки меморандум – организация на всички европейски и част от световните морски страни, касаеща пристанищния контрол на корабите. […]

Автомобилен транспорт

Тишината на милиардите: Какво не ни казват за винетките и тол системата?

Година след започването на дългоочакваното изграждане на българската тол система, Агенция Пътна Инфраструктура (АПИ) поетапно отстъпва пред натиска на корпоративните интереси на австрийска група от фирми, водени от Капш Трафик […]