Над 139 000 автономни автомобили за работа от ниво 4 до 2026 г.

Тъй като фабричното производство за водещи производители на оригинално оборудване започва през следващите три години, автономността от ниво 4 на SAE ще премине от модифицирани тежкотоварни камиони и пилотни проекти, към реалност в множество региони.

Според ABI Research, консултантска фирма за глобалния технологичен пазар, този сегмент на превозните средства ще нарасне в световен мащаб с 186% от 2024 г. до 2026 г.

„TuSimple с Navistar планират да стартират през 2024 г. тяхната автономна товарна мрежа с партньори като Penske Truck Leasing. Други набиращи скорост са Plus, планирана за 2024 г., и кандидатът за IPO Aurora, който предвижда интеграция с PACCAR и Volvo през 2023 г. “, казва Сюзън Бърдсли, главен анализатор, управление на доставките и логистика в ABI Research.

Производителите на оригинално оборудване, заедно със стартиращи фирми и утвърдени партньори като Intel Mobileye и HERE Technologies, се движат бързо към комерсиализация в Северна Америка, Европа и Азия.

Недостигът на водачи, нарастващите застрахователни ставки и нарастващите разходи за гориво допринасят за желанието за по -голяма автономия. Автопарковете трябва да отговарят на належащите нужди, за да поддържат огромното търсене, рентабилност и разпоредби относно часовете на обслужване за електронна търговия. Освен това, регламентите на ниво държава трябва да покриват разрешителните и ограниченията в различните условия за операции SAE от ниво 4.

„Следващите пет години ще демонстрират жизнеспособност, безопасност и нови пътища за приходи от високо автоматизираното шофиране в реалния свят, с акцент върху тежкотоварните превозни средства по магистрали и превозните средства по градските пътища“, заключава Beardslee.

Тези констатации са от пазарния анализ на ABI Research – Commercial Telematics. Този доклад е част от изследователската услуга на компанията за управление на веригата на доставки и логистика, която включва изследвания, данни и ABI Insights. Електронните таблици за пазара включват задълбочени данни, анализ на пазарния дял и силно сегментирани, специфични за услугите прогнози, за да предоставят подробна информация за новите възможности.

Източник: https://www.kamioni.bg/menu/10/post/28145/Nad-139-000-avtonomni-avtomobili-za-rabota-ot-nivo-4-do-2026-g-

ЖП транспорт

В БТПП бяха дискутирани високи технологии в железопътния транспорт с акцент ускорената цифровизация на бранша

Председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов и президентът на КТ „Подкрепа” инж. Димитър Манолов откриха и участваха в експертно обсъждане, посветено на „Европейска система за управление на влаковото движение” […]