Най-важното спиране за деня!“ е мотото на тазгодишния Международен ден за безопасно преминаване през железопътните прелези

Деца на служители на НКЖИ днес раздадоха стотици балони на водачите на МПС и пешеходци, преминаващи през жп прелеза на ул.“Щросмайер“ в гр. София. Балоните с надпис „Спри! Живей!“ напомниха колко опасно може да бъде „бързането“ и неспазването на правилата за преминаване през жп прелез.

Тази година НКЖИ въведе в експлоатация 20 автоматизирани прелезни устройства с изградено видеонаблюдение. Новите автоматизирани прелезни устройства ще спомогнат за намаляване на времето, през което прелезът е „затворен“, ще се намалят експлоатационните разходи и ще отпадне необходимостта от поддръжка на морално и физически остарелите ръчни бариерни инсталации.

Планът се реализира по проект за модернизиране на осигурителни системи и прелезни устройства от инвестиционната програма на Компанията, по който за миналата година са вложени 7 996 731 лв. В момента тече процедура по избор на изпълнител за изграждане на нови 20 бр. автоматични прелезни устройства на стойност 8 591 000 лв.

От всички железопътни прелези в страната, 522 броя са съоръжени с автоматични устройства, осигуряващи безопасно преминаване на влак през прелеза, както следва:

•           автоматични прелезни устройства с бариери – 134 бр.;

•           автоматични прелезни устройства със сигнализация – 267 бр.;

•           електрически бариери в район на гара – 121 бр.

На 313 прелезни устройства са инсталирани шосейни светофари с трета бяла бавно мигаща светлина в съответствие на изискванията на чл. 24 от Наредба № 17 за  регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали. Бялата бавно мигаща светлина на прелезните шосейни светофари подава информация към водачите на пътни превозни средства, че прелезното устройство е изправно и към прелеза не приближава жп возило.

През 2018 г. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) поднови прелезните настилки на 44 жп прелеза в страната с нови, тип „Страйл“. От тях 30 броя прелези са разположени на главни жп линии и 14 броя са на отклонителни жп линии. До края на ноември 2019 г. ще завърши рехабилитацията  на преходните пешеходни мостчета на 8 броя жп коловози в три жп гари разположени на главни жп линии.

Подмяната на  остарелите настилки от дървени скари със съвременни, модерни и удобни за експлоатация еластични настилки ще повиши значително безопасността и комфорта  при преминаване през жп прелези и пешеходни мостове.

В модернизацията на прелезните настилки, заедно с прилежащите им пешеходни преминавания, са вложени над 4 760 000 лева.

Програмата за по-нататъшната смяна на прелезните настилки включва доставка и влагане на еластични прелезни настилки на 100 броя прелези за периода 2019 – 2022 г.

Както обикновено при отбелязването на този ден, който съвпада с началото на лятната ваканция на учениците, напомняме, че релсите не са място за игри и снимки.

Автомобилен транспорт

Георги Свиленски, БСП: Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“

Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски по време на пресконференция, предаде репортер на […]

Воден транспорт

Изключиха българския морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум

България е изключена като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижки меморандум – организация на всички европейски и част от световните морски страни, касаеща пристанищния контрол на корабите. […]

Автомобилен транспорт

Тишината на милиардите: Какво не ни казват за винетките и тол системата?

Година след започването на дългоочакваното изграждане на българската тол система, Агенция Пътна Инфраструктура (АПИ) поетапно отстъпва пред натиска на корпоративните интереси на австрийска група от фирми, водени от Капш Трафик […]